"Mijn wenkbrauwen zijn net druipsteengrotten" - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu "Mijn wenkbrauwen zijn net druipsteengrotten" - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

"Mijn wenkbrauwen zijn net druipsteengrotten"

Blijf op de hoogte en volg Marjan

22 Augustus 2014 | Nederland, Harderwijk

Na 4 drukke introductiedagen op school en eigenlijk nog niet helemaal klaar voor volgende week gaan we toch, ondanks de slechte weersverwachting op stap.
Misschien brengt twee dagen wandelen wat rust in het hoofd terug en komt er wat nieuwe inspiratie voor de komende week boven.
De start is in Harderwijk, onze auto staat in Nunspeet, alwaar we verder met de trein zijn gegaan. We moeten even op onze medewandelaars wachten en halen een flink bak koffie. Het meisje achter de balie heeft er zin in en heeft voor iedereen een vriendelijk woord. Kon iedereen maar zo enthousiast zijn op het werk!
Op de markt in Harderwijk, koffie met arretjescake, op een terras in de zon. Het is warm.
Dan verder door het kleine binnenstadje naar de synagoge. We kunnen er zowaar in. Het is nu een opvang voor dak- en thuislozen. Kunnen daar een bakkie doen of lunchen. Initiatief van verschillende kerken, prachtig! We krijgen nog een kleine rondleiding. Een vriendelijke mevrouw verteld ons over de Joodse gemeenschap en de synagoge.
Na dit bezoek even flink de sokken erin, we moeten immers 20 km?!
We moeten twee keer de A-28 oversteken en wandelen een groot deel door bos en hei maar ook over een zandverstuiving; het Hulshorsterzand. Op de achtergrond blijft het spoor en de snelweg helaas wel hoorbaar. Maar die zandverstuiving!? Dat is beulen hoor door het mulle woestijnzand. En warm! En 1 van de groepsgenoten verzucht: "hier moeten ze toch echt eens asfalt storten, dit is geen doen". En dan volgt de titel van de dag. Ik vrees dat Natuurmonumenten toch een ander bestemmingsplan heeft met dit natuurgebied. Maar ze meent het niet zo hoor..........
Het is trouwens schitterend; ruig, prachtige kleuren en mooie stil levens. De heide en bosbessen bloeien nu net prachtig. Aangekomen in Nunspeet trakteren we ons op thee en stappen in de eigen auto.
Moe maar voldaan komen we in Nijkerk aan. Het was een mooie tocht, we hebben het droog gehouden. Ik geloof dat niet iedereen dat vandaag kon zeggen in Holland.

  • 22 Augustus 2014 - 19:06

    Truus:

    Wat leuk om jullie weer te volgen! (Doet me ook weer aan de fijne tijd in Israel denken.)
    Marjan ik hoop dat het je volgende week weer lukt!. (Wij hebben nog een weekje vakantie)

  • 22 Augustus 2014 - 22:30

    Fred Luiting:

    Jullie moeten ff doorzetten en dan ben je morgen bij ons in Ede voor een bakkie koffie. Met die wenkbrauwen komt het wel goed. Zijn het stalaktieten of ......nieten?

  • 24 Augustus 2014 - 19:53

    Jan:

    We hebben wat meer over het asfalt gereden,en dan nu ook thuis.
    Jullie zijn toch leuk bezig vind ik!!!!

  • 27 Augustus 2014 - 23:05

    Lianne Zwaan:

    Nu eens even tijd genomen voor jouw/jullie verslag en genoten van het verhaal en de foto's! Wel mooi hoor die foto's, kost wat, maar heb je ook wat ;-) :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Harderwijk

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 112782

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: