An exciting experience - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu An exciting experience - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

An exciting experience

Blijf op de hoogte en volg Marjan

24 April 2017 | Israel, Tiberias

Na een wat trage start, nou ja het is gewoon lekker om buiten te ontbijten en dan nog koffie te drinken gaan we uiteindelijk rond 9.00 weg.
Onderweg, nog 1 bijzondere stop, om 10.00 precies gaan de sirenes in het hele land. We stoppen, motor uit en stappen uit om naast onze auto stil te staan. En iedereen om ons heen doet dat. Bijzonder om te zien. De vrachtwagen chauffeur voor ons, een echtpaar van middelbare leeftijd op de andere weghelft naast ons. Welke herinneringen hebben zij? We herdenken de holocaust.
Beelden van tv en film flitsen door mijn hoofd. En ja, nu we hier zijn in het land waar zoveel joden wonen, het raakt me. En wat is het goed en mooi dat ze dit moment even allemaal letterlijk stilstaan. Moeten we ook doen op 4 mei!

We gaan verder naar Kibbutz Lavi, van daaruit moeten we verder met bus of taxi. Eerst maar even in het hotel vragen hoe het zit. In het hotel is net de holocaust herdenking gehouden, want vlakbij is ook een monument en kerkhof. Misschien gaan we daar bij de volgende etappe nog even kijken.
Na onze vraag over het startpunt van de Jesus Trail wordt er wat heen en weer gepraat en getelefoneerd bij de receptie.
Uiteindelijk brengt iemand van het hotel ons naar de bus met zijn eigen auto. Het is ongeveer 2 km naar de doorgaande weg. Ik wil hem nog wat geven voor deze geweldige actie maar dat wil hij niet. Wij logeren niet eens in het hotel en kwamen gewoon maar even om informatie vragen hoor. Wel geweldig lief toch?

We rijden met de bus naar Kana, daar kunnen we dus starten waar we de vorige keer zijn geëindigd.
Het is een drukte in het dorp. Veel mensen in feestkleding, mooi versierde auto's en ook de kerk is prachtig versierd. Jullie raden nooit wat er aan de hand is?! Een bruiloft! Een Amerikaanse dame vertrouwt me lachend toe: "Oh i am zo excited, a wedding in Kana." ("Ik ben er opgewonden van; een bruiloft mee maken in Kana.") Wat moet ik daar nu nog meer over zeggen?
We lopen de stad uit en wandelen door akkers en bosgebieden. Diepe heuvels diepe dalen. Via een verlaten Palestijns dorp lopen we weer richting de Kibbutz.
Met het vinden van de route gaat het met regelmaat niet zo goed. Komt omdat de aanwijzingen aardig verstopt en verscholen zitten onder mooie bloemen maar ook omdat ze er domweg soms niet zijn! Wel lastig hoor, veel heen en weer geloop en gezoek er ook nog extra bij. Maar, grote zus, iedereen loopt nog. En het gaat zeer goed met ons allen. Stemming meer dan opperbest. We worden zelfs niet chagrijnig als het fout gaat want het land is mooi, we zijn gezond en genieten van alles en iedereen.

Na de wandeling even boodschappen doen. Daarna wat Arabisch eten, wat we ons zeer goed laten smaken. Nu allemaal even weer tot ons zelf komen door een frisse douche, koppie thee en zo dadelijk nog een lekker glaasje wijn. Geloof dat die van ons vanavond niet eerst water is geweest ;-) Proost, of te wel: lechaim!

  • 24 April 2017 - 22:10

    Derk:

    Ook nu weer een boeiend verhaal. Herdenking Holocaust. Ja, dan is stilstaan ook in 2017 geen overbodige luxe. Opdat wij niet vergeten.
    Een prettige dag ook voor morgen. Een hartelijke groet vanuit een regenachtig Stadskanaal.

  • 24 April 2017 - 22:46

    Magda:

    Vooral doorgaan. Reizen een ietsepietsie mee. Thankxx

  • 24 April 2017 - 22:49

    Reina:

    Dat je na zo'n dag nog energie hebt voor verslag voor ons is toch wel super hoor.
    Die prachtige foto met witte bloemen lijk wel een bruidsboeket in de natuur.
    goede nacht en morgen weer een inspirerende dag. het is hier nog steeds lekker fris, weer voor bij de kachel.

  • 24 April 2017 - 22:58

    Marco:

    Geniet van jullie vakantie! Mooie en bijzondere ervaring lijkt me. Een andere / mooie manier om in de voetsporen van Jezus te treden... Hoeveel kilometer lopen jullie dagelijks ongeveer? Groeten aan allen.

  • 25 April 2017 - 08:22

    Geertjr:

    Een bruiloft in Kana: je krijgt het toch niet verzonnen. Jullie hebben een "all inclusive" reis. Lechaim!

  • 25 April 2017 - 08:54

    Jan Kok:

    Overgave/doorzettings vermogen,lofzang op de Jesus trail,fulltime levengenieter
    op dit moment ondanks het fysieke afzien,sporen van Jesus proberen te ontdekken
    Pas maar op........ straks valt de hemel nog op jullie:)))))
    Marjan (Hetty denk ik ook) jullie hebben het talent om te genieten!!!!!!
    Daar staat tegenover dat je de oranje bollen bij de Jumbo gaat missen dit jaar::)))))))))))))))
    Tip 12: carry each other ( volgens mij is dat ook een main stream boodschap van onze Heer!!)

    Vraag: Nog idee om te gaan kantklossen?:))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 810
Totaal aantal bezoekers 112802

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: