Sjabbat Shalom - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Sjabbat Shalom - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Sjabbat Shalom

Blijf op de hoogte en volg Marjan

28 April 2017 | Israel, Tiberias

Vandaag weer rustdag. Langzaam aan beginnen, maar we zitten toch al weer om 9.00 in de auto. Op naar Zefat (Tsfeat of Safet). Onze taxichauffeur zei dat het ongeveer hetzelfde is als Jeruzalem maar dat er veel minder toeristen op het idee komen daar naar toe te gaan. Het is maar een half uurtje met de auto en Jeruzalem zullen we deze vakantie niet bezoeken besluiten we, want dat is wel heel ver reizen. Zefat een grote stad met vele synagoges en een souk. Het is in vroeger tijden al een heel grote stad geweest. We neuzen wat in de winkeltjes en bezoeken twee synagoges. Wel bijzonder vind ik want ik ben alleen nog in Nederland in synagoges geweest en ja, dat zijn dan toch een soort musea. We worden vriendelijk binnengelaten en het ziet er uit alsof het er allemaal vrij relaxt aan toe gaat. Ligt wel aan het "soort" begrijp ik van een groepsgenoot. We denken even aan ons kosters echtpaar in Emmen. Nu heb ik alleen nog de wens eens een echte dienst mee te maken. Wie weet ooit, je moet iets te wensen houden.

Na de boodschappen weer zwemmen in het meer. Hoge golven en veel wind, heeeeeeerlijk! Even slapen, in het zand spelen met de schelpen en meloen eten met uitzicht op de bergen van Galilea. Ach, wat is het leven goed voor ons.
Thuisgekomen heeft onze gastvrouw een verassing voor ons gemaakt. Heerlijk brood en appelgebak. Het ruikt heerlijk als we thuis komen en later blijkt dat het even zo goed smaakt.
We eten lekker met aanvulling van shabbatsbrood wat we hebben gekocht.

Lieve mensen, voor vandaag is de koek op. Morgen de laatste etappe van de Trail.
Gaat het lukken?
Ik wens jullie voor nu Shabbat Shalom of te wel vredige sabbat gewenst!


  • 28 April 2017 - 20:15

    Reina:

    Heerlijk denk ik zo'n relaxed dagje. Zo zien jullie er tenminste wel uit op de foto.Lieve reizigsters , het zit er voor jullie al weer bijna op. Fijn dat we zo mee mochten reizen.
    de temperaturen gaan hier voorzichtig iets omhoog. Is voor jullie de overgang iets minder heftig.
    Onze koningsdag was top, ook hebben ze het droog gehouden, met zo nu en dan een zonnetje.
    Ben benieuwd wat de dag van morgen jullie brengt. Shaloom zowel voor morgen als voor de zondag.
    En alvast een voorspoedige terugreis, al willen jullie daar misschien nog niet teveel bij stilstaan.
    Wees Gode bevolen.

  • 28 April 2017 - 20:17

    Derk:

    Dus een relaxede dag. Kan dus letterlijk en figuurlijk heerlijk zijn.
    Succes voor morgen met de slotetappe.

  • 28 April 2017 - 21:37

    Hetty:

    Voor de oplettende kijker.
    Daar waar je Marjan haar koppie net boven het water van het meer uit ziet steken?
    Aan de overkant van het meer van Galilea de contouren van de bergen.
    En schuin rechts boven haar hoofd een berg met een scherpe hoek.
    Daar zijn wij gisteren naar beneden geklauterd.
    Ongelofelijk toch?

  • 28 April 2017 - 22:02

    Reina:

    Vrienden van mij zijn vandaag ook in Zefat en hebben ook de synagoge bezocht, daarna naar Roshanikra gegaan. Ze zijn met een reisgezelschap van Drietoer of Beter uit. Wel grappig, ze waren eerst onder bij Eilat
    40 graden. Ben benieuwd wat jullie morgen gaan doen. groetjes en welterusten.

  • 28 April 2017 - 22:21

    Rosalinde:

    Super dat. Te lezen dat Het goed met jullie gaat
    Geniet er nog even van xx

  • 28 April 2017 - 22:34

    Ina:

    Wat een leuke foto van jullie samen.
    Aan alles komt een eind , nog even en wij hopen jullie weer te zien.

  • 29 April 2017 - 09:10

    Alie:

    Weer een mooi stuk geschreven, heerlijk toch zo'n relaxte dag er tussendoor.
    Fijn dat jullie zoveel moois zien en dan al die indrukken en verhalen.
    Geniet er nog maar van met elkaar!!! En dat doen jullie zeker, gezien de foto's van jullie samen en de geweldige omgeving waar jullie zijn!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 877
Totaal aantal bezoekers 112789

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: