Sjabbat Shalom - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Sjabbat Shalom - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Sjabbat Shalom

Blijf op de hoogte en volg Marjan

28 April 2017 | Israel, Tiberias

Vandaag weer rustdag. Langzaam aan beginnen, maar we zitten toch al weer om 9.00 in de auto. Op naar Zefat (Tsfeat of Safet). Onze taxichauffeur zei dat het ongeveer hetzelfde is als Jeruzalem maar dat er veel minder toeristen op het idee komen daar naar toe te gaan. Het is maar een half uurtje met de auto en Jeruzalem zullen we deze vakantie niet bezoeken besluiten we, want dat is wel heel ver reizen. Zefat een grote stad met vele synagoges en een souk. Het is in vroeger tijden al een heel grote stad geweest. We neuzen wat in de winkeltjes en bezoeken twee synagoges. Wel bijzonder vind ik want ik ben alleen nog in Nederland in synagoges geweest en ja, dat zijn dan toch een soort musea. We worden vriendelijk binnengelaten en het ziet er uit alsof het er allemaal vrij relaxt aan toe gaat. Ligt wel aan het "soort" begrijp ik van een groepsgenoot. We denken even aan ons kosters echtpaar in Emmen. Nu heb ik alleen nog de wens eens een echte dienst mee te maken. Wie weet ooit, je moet iets te wensen houden.

Na de boodschappen weer zwemmen in het meer. Hoge golven en veel wind, heeeeeeerlijk! Even slapen, in het zand spelen met de schelpen en meloen eten met uitzicht op de bergen van Galilea. Ach, wat is het leven goed voor ons.
Thuisgekomen heeft onze gastvrouw een verassing voor ons gemaakt. Heerlijk brood en appelgebak. Het ruikt heerlijk als we thuis komen en later blijkt dat het even zo goed smaakt.
We eten lekker met aanvulling van shabbatsbrood wat we hebben gekocht.

Lieve mensen, voor vandaag is de koek op. Morgen de laatste etappe van de Trail.
Gaat het lukken?
Ik wens jullie voor nu Shabbat Shalom of te wel vredige sabbat gewenst!

• 28 April 2017 - 20:15

Reina:

Heerlijk denk ik zo'n relaxed dagje. Zo zien jullie er tenminste wel uit op de foto.Lieve reizigsters , het zit er voor jullie al weer bijna op. Fijn dat we zo mee mochten reizen.
    de temperaturen gaan hier voorzichtig iets omhoog. Is voor jullie de overgang iets minder heftig.
    Onze koningsdag was top, ook hebben ze het droog gehouden, met zo nu en dan een zonnetje.
    Ben benieuwd wat de dag van morgen jullie brengt. Shaloom zowel voor morgen als voor de zondag.
    En alvast een voorspoedige terugreis, al willen jullie daar misschien nog niet teveel bij stilstaan.
    Wees Gode bevolen.

• 28 April 2017 - 20:17

Derk:

Dus een relaxede dag. Kan dus letterlijk en figuurlijk heerlijk zijn.
    Succes voor morgen met de slotetappe.

• 28 April 2017 - 21:37

Hetty:

Voor de oplettende kijker.
    Daar waar je Marjan haar koppie net boven het water van het meer uit ziet steken?
    Aan de overkant van het meer van Galilea de contouren van de bergen.
    En schuin rechts boven haar hoofd een berg met een scherpe hoek.
    Daar zijn wij gisteren naar beneden geklauterd.
    Ongelofelijk toch?

• 28 April 2017 - 22:02

Reina:

Vrienden van mij zijn vandaag ook in Zefat en hebben ook de synagoge bezocht, daarna naar Roshanikra gegaan. Ze zijn met een reisgezelschap van Drietoer of Beter uit. Wel grappig, ze waren eerst onder bij Eilat
    40 graden. Ben benieuwd wat jullie morgen gaan doen. groetjes en welterusten.

• 28 April 2017 - 22:21

Rosalinde:

Super dat. Te lezen dat Het goed met jullie gaat
    Geniet er nog even van xx

• 28 April 2017 - 22:34

Ina:

Wat een leuke foto van jullie samen.
    Aan alles komt een eind , nog even en wij hopen jullie weer te zien.

• 29 April 2017 - 09:10

Alie:

Weer een mooi stuk geschreven, heerlijk toch zo'n relaxte dag er tussendoor.
    Fijn dat jullie zoveel moois zien en dan al die indrukken en verhalen.
    Geniet er nog maar van met elkaar!!! En dat doen jullie zeker, gezien de foto's van jullie samen en de geweldige omgeving waar jullie zijn!!!