Via gladiola - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Via gladiola - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Via gladiola

Blijf op de hoogte en volg Marjan

29 April 2017 | Israel, Tiberias

Vandaag weer vroeg op, want we maken ons op voor de laatste tocht. Eerst met de auto naar de start. Als we vertrekken is het al erg warm en dat zal de hele dag zo blijven. Voor mij persoonlijk echt de warmste dus natste dag van de vakantie; geen droog draad meer aan het lijf en meer dan 3 liter water er door gedraaid. De route start langs vele vruchtbomen en bananen plantages. Het levert prachtige plaatjes op en het is heerlijk er door heen te wandelen. Ook spotten we weer kappertjes bloemen en die blijf ik toch zo wonderlijk mooi vinden. We gaan voor een vervroegde lunch in een vleermuizengrot en zetten koers richting Tabga. Even voor Tabga nog naar de kerk: Petrus in ere hersteld. Erg druk daar, er worden heel veel donkere kindertjes gedoopt. Heel veel toeters en bellen er ook bij. Tja, het blijft Israel met vele drukke trekpleisters. Geef mij dan toch maar onze reis. De natuur, de bergen, het meer en het landschap, spreken bij mij meer tot de verbeelding.
Voordat we Tabga willen bezoeken, eerst maar de berg van de zaligsprekingen beklimmen. Ook dat levert weer prachtige vergezichten op maar brengt me ook weer even terug naar onze eerste reis. Veel van toen beleefde ik ook toen echt wel als hoogtepunten maar nu is het alsof het meer doordringt. We hebben nu meer tijd het allemaal echt een plekje te geven.
Deze keer sta ik vooral even stil bij de tekst: "zalig die treuren want zij zullen getroost worden." Ik denk aan onze familie in Nederland die intens verdrietige dagen meemaken nu. Wat goed te weten dat we veilig bij Hem zijn, dat Hij zal troosten, zoals Hij alleen dat kan.
In stilte lopen we de berg weer af, overal uitzicht op het meer. Het is weer prachtig hoor.
Tabga blijkt bij aankomst dicht, op sabbat sluiten ze vroeg. Nou ja, we hebben het al eens gezien.
Dan de laatst kilometers naar Kapernaum. Het is een mooi stukje, dicht langs de oever van het meer. Weer door boomgaarden, rietkragen en struikgewas.
We bereiken Kapernaum, de route is volledig afgelegd. Ik schat dat wij er zo'n 70-75 km op hebben zitten. Kapernaum, lees even Matt. 9.

Gladiolen hebben we aan het eind niet gekregen maar we hebben zoveel fantastische bloemen gezien onderweg, gladiolen vallen er dus eigenlijk een beetje bij in het niet.
Jongens, de route is afgelegd, wat hebben we veel gezien! Wat hebben we genoten! Ik vind het echt een wonder dat we het hebben kunnen en mogen doen en ik ben er intens dankbaar voor.
Tja, hoe dit onder woorden te brengen weet ik niet, mijn hart wordt van eerbied stil.

  • 29 April 2017 - 20:29

    H De Joinge:

    Jullie hebben een prestatie geleverd die een lintje verdiend , maar jammer de lintjesregen is net geweest.Proficiat zullen we maar zeggen.!

  • 29 April 2017 - 21:14

    Alie:

    Proficiat met jullie route!!! Al heb je dan geen bloemen ontvangen...... Wat zullen jullie veel herinneringen met jullie meedragen en die pakt niemand je af!!!
    Bedankt voor alle verhalen en foto's, fijn dat je dat met ons wil delen.
    God is GROOT en GOED!!! AMEN

  • 30 April 2017 - 12:21

    Ria Klein:

    Bedankt voor de vele, mooie verhalen en de prachtige foto's!
    Als jullie nog langer op deze aarde zullen zijn, zal deze reis naar het land van onze VERLOSSER niet de
    laatste reis zijn geweest, verwacht ik.
    Jullie gaan steeds meer houden van dit land; dat is duidelijk!

    Wij hadden vanmorgen een mooie preek over: "Niet zien en toch geloven".
    Voor jullie en ook voor ons allen natuurlijk heel belangrijk.
    Maar Christus heeft ons in het evangelie van Johannes de Vader leren kennen.
    Laat ons daarvoor elke dag danken.
    Ik wens jullie een goede terugreis toe en tot ziens in het nu zonnige Emmen.
    TOT ZIENS!
    Groeten Ria Klein

  • 30 April 2017 - 19:37

    Gerdien Bredenhoff:

    Hee Marjan, even een berichtje uit Zwolle ... Ik heb met veel plezier alle dagen jullie reisverslag gelezen, wat super gaaf dat jullie deze route konden lopen! Dit zal je nooit meer vergeten denk ik, mooi ook dat jullie het vol konden houden, ik zou het jullie niet na doen. :-)
    Goede reis terug naar het veel minder warme Nederland en veel succes met het weer oppakken van de draad op school en privé!
    Veel groetjes, Gerdien Bredenhoff

  • 30 April 2017 - 19:42

    Hennie:

    Marian en Hetty proficiat dat jullie deze Jezus trail tot het einde toe zo goed hebben volgehouden, knap om met die temperaturen zo te lopen. Ik doe het niet na.
    Goede vlucht terug en dat je nog lang mag na genieten van deze reis.
    Ik zal hem nog vele keren terug lezen, boeiend en mooi, bedankt daarvoor.
    Hartelijke groet
    Hennie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 112814

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: