Jesus Trail 2017 - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Jesus Trail 2017 - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Jesus Trail 2017

Door: Marjan de Jonge

Blijf op de hoogte en volg Marjan

20 Maart 2017 | Nederland, Emmen

Nog een paar weken en dan is het zover. Lang verwacht, lang over na gedacht, veel gelezen, veel TV docu's en films gekeken, boeken gelezen en op internet gesurft, dus alles wat los en vast zit als het ware tot me genomen wat maar enigszins een link had naar......... We zullen de Jesus Trail gaan lopen in Israël DV. We mogen 12 dagen lang opnieuw gaan genieten van het land, hopen we. Het is een voorrecht. De plannen waren al een paar jaar geleden voorzichtig gesmeed maar ja, je weet niet hoe het leven loopt.
Nu gaan we een combi maken van twee, nee eigenlijk 3 passies in mijn leven.
Hoe mooi zal het kunnen zijn?!

De trail loopt van Nazareth naar Capernaum, aan het meer van Galilea. Aan het meer ligt onze uitvalsbasis, volgens de boeking site, 10 minuten lopen van het meer. Ik verheug me nu al op de zonsondergang in de heuvels rondom het meer en even afkoelen na een stoffige lange dag wandelen in de zon.
De Jesus Trail brengt ons langs de diverse highlights en is in totaal 65 km. Groot deel van deze route gaat door Galilea, daar waar Jezus ook liep.

''En zie, Hij gaat u voor naar Galilea, daar zult gij Hem zien'' Mattheüs 28:7.

O Galilea, land van mooie herinneringen,
waar ons de Meester uit de vissersboten riep;
waar Hij ons maakte tot Zijn eerste volgelingen,
en waar Hij met ons sprekend door de velden liep;
O Galilea, waar Hij zieken heeft genezen,
en waar Hij armen 't evangelie heeft gebracht,
waar doden op Zijn woord uit de eeuwige slaap herrezen;
waar Hij ons bidden leerde in de stille nacht;
O heuvels van Galilea, waar Hij armen,
Verdrietige, oprechten en vervolgden zalig sprak,
en waar Hij ons liet zien, hoe God in Zijn erbarmen
verloren zonen wonen laat onder Zijn dak
Hij wist, hoe ons hart naar Galilea haakte,
toen Hij ons eenzaam in Judea achterliet;
Hoe elke herinnering ons hart wanhopig maakte,
daar wie 't geluk niet heeft, alleen maar droefheid ziet.
Maar sinds de vrouwen ons de blijde boodschap brachten:
''De Heer is opgestaan! En kijk, Hij gaat ons voor
Naar Galilea; daar zal ons de Meester wachten''
nu volgen wij vol blijdschap Zijn lichtend spoor.

(Naar een gedicht van Nel Benschop)

Nu gaan wij in die omgeving lopen. Wordt het afzien, is het een makkie, wat zal het weer ons brengen, de mensen en het land? Het wordt dus in ieder geval weer 1 grote verrassing.
We denken dat we gemiddeld 12 - 15 km per dag kunnen halen. Dat moet ongeveer te doen zijn qua klimaat en heuvelige/ rotsige paden. En gezien onze leeftijd en conditie natuurlijk ;-) Maar ja verder nog: gaat de bus op tijd, is er een taxi, hoe vaak lopen we fout? 3 liter water mee per dag, is het advies. Dat wordt zweeteeee.
We hebben een ruime planning gemaakt zodat er hopelijk ook nog ruimte is, naast de trail, ook wat andere uitstapjes te doen. Maar even aanzien hoe de voeten en achillespezen het houden.
En we starten met een pittig stuk met veel trappen dus even kijken hoe ver de tong op de knieën hangt na dag 1. Van harte hoop ik dat jullie het allemaal weer met ons mee beleven. Ik ga mijn best doen elke dag een pakkend verhaal van te maken (als ik nog energie heb). Foto’s plaatsen zal al snel kunnen lukken, alhoewel; hoe gaat het met internet? Verrassing, op verrassing zoals jullie lezen.
We gaan het zien………………………..misschien.

• 20 Maart 2017 - 17:21

Reina:

Super zeg, ben wel een klein beetje jaloers, maar gun het jullie van harte, en reis in gedachten graag mee.
    Wees Gode bevolen en geniet.

• 20 Maart 2017 - 18:08

Rian:

LEUK, geniet ervan

• 20 Maart 2017 - 18:33

Geke:

Een hele fijne reis toegewenst, en ik volg je op de mail (niet te voet)
    Geniet ervan .

• 20 Maart 2017 - 18:54

Sieta:

wat een geweldige uitdaging! Het wordt vast een prachtige reis en ik zie uit naar jullie verhalen.. Een hele goede reis gewenst.

• 20 Maart 2017 - 19:05

Alie Dubois:

Geweldig, dat jullie dit gaan doen, we reizen graag D.V met jullie mee, alle verhalen, we zijn weer reuze benieuwd!!! Heel veel succes met alle voorbereidingen.

• 20 Maart 2017 - 21:28

Magda:

Wat gaat de tijd toch snel nog eventjes....Geniet van de voorpret!

• 21 Maart 2017 - 07:30

Jan Kok:

Uiteraard ga ik jullie ook weer volgen vanuit mijn hangmatje
    en google maps :)

• 21 Maart 2017 - 20:55

Hennie:

Wat weer een fantastische uitdaging ,zou zo mee willen.
    Ik reis mee via internet en ook daar geniet ik ontzettend van.
    Hoop wel dat dit lukt natuurlijk, heel veel plezier met jullie voorbereiding.

• 22 Maart 2017 - 14:06

Iemke Grooten :

Wat super goed zeg ga jullie weer volgen hoor

• 22 Maart 2017 - 23:03

Mirjam Vh:

Ik kijk weer uit naar jullie belevenissen. Super leuk om het om deze manier weer mee te beleven. Shalom.

• 26 Maart 2017 - 12:11

Geke:

Beleef en geniet, ik geniet al van jullie verhaal!

• 03 April 2017 - 08:59

H De Jonge:

Het thuisfront gaat biiddend mee,elke dag!

• 10 April 2017 - 17:14

Jeroen Knegt:

Wat leuk Marjan! We gaan het volgen. Supergaaf dat je dit soort unieke gelegenheden aangrijpt. Deze heb je Marjan en pakt niemand je meer af ;-) Hij staat bij ons nog op het 'verlanglijstje'. ;-)

• 11 April 2017 - 14:09

Dinie Baan:

Marjan, wat een bijzondere reis ga je maken. Laat je verrassen en geniet ervan! Succes.