Ik stort mie dapper in de stried - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Ik stort mie dapper in de stried - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Ik stort mie dapper in de stried

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjan

17 Juni 2008 | Nederland, Emmen

Beste allemaal

Het laatste bericht vanuit het vertrouwde Nederland.
De laatste weken waren best heftig. Druk bezig geweest met de laatste hand leggen aan het les materiaal. Mijn baas is streng doch rechtvaardig. Had ik al gezegd dat ik hier zoveel van leer? Meer dan in 2 jaar leraren opleiding bij elkaar. Met Lianne nog een heuse vracht per caddy naar Groningen gebracht. Dankzij de vele inspanningen van velen, varen nu de containers met daarin ongeveer 25 dozen richting Su. Het speelgoed, de kleding, al het medische materiaal en nog veel meer, zullen hun juiste weg wel vinden. Ik hoop het zelf ook nog weer onder ogen te krijgen en anders zetten we hulptroepen in. Verder nog de tweede serie inentingen gehaald en het is duidelijk dat mijn lijf het daar niet mee eens was. De bloedsuikers vlogen van hot naar her maar het is weer goed gekomen. Nu maar hopen dat ik geen buiktyfus of zand vlooien oploop. Oh, nee tegen vlooien, daar kon je niet tegen inenten. En jaaahhaaa jongens (voor alle bezorgden onder jullie), ik heb ook fiat van de internist, alle voorzorgmaatregelen genomen. Tickets gehaald. Jurkjes gekocht voor Clarence. Nog 1 x een goede hairdoe morgen, voordat het kapsel wordt aangepast aan Surinaamse richtlijnen. Begrijpen jullie het nog? Geeft niet, eens ga ik het misschien nog toelichten maar een paar verrassingen houd ik nog even voor mijzelf. Zijn jullie nieuwsgierig? MOOI! :grin:

Willen jullie allen de handen voor ons vouwen, voor de reis, het project, de cursisten, alle medewerkers en ook voor alle mensen die ons toch wel zullen missen? Laten we bidden voor een goede gezondheid voor iedereen (van beide kanten) want we weten dat we kwetsbaar zijn en dat dit juist nu toch zeker wel erg belangrijk is. Voor een ieder die daar niet in kan geloven dat dat werkt; duim voor ons, dat ons plan mag slagen en onze wensen uit mogen komen.

Nogmaals dank voor alle aandacht, lieve woorden en ook de praktische steun. Het doet me goed dat zo velen meeleven. Zonder jullie, familie, vrienden, collega’s en al die anderen was dit allemaal een stuk moeilijker geweest te realiseren.

En ik heb nog net op de valreep de CD - Allennig II van Daniël Lohues gekocht. Een prachtige en ontroerende CD! Drenthe gaat mee richting Su, dat is zeker. Dus voor jullie maar vooral voor mijzelf:

Ie moet niet bange wezen
veur hoe de wind soms stiet
Wees mar nie benauwd,
ie zien ja wel hoe 't giet

Donkere wolken botsen soms
Waor bliksem uut ontstiet
Mar laot joe niet beletten
Deur de kans op groot verdriet
Haol joe mar niet in,
Stort joe dapper in de stried

Ik gao der veur!

Lieve allemaal, wel uit het oog maar nooit uit het hart! Marjan ;-)

• 17 Juni 2008 - 11:17

Hetty R.:

Marjan, het aller-allerbeste. Gao der veur!! Ik leef met je mee.

• 17 Juni 2008 - 11:42

Jurgen:

Gao der veur Marjan.
    en gewoon in het Nederlands. Veel plezier.

• 17 Juni 2008 - 12:38

Vader De Jonge:

Ik ben erbij-zo wil Hij heten
    die met u gaat door de woestijn
    die nog geen musje zal vergeten-
    die draagt wie diep gevallen zijn

Ik ben erbij-zo wil Hij heten
    die leed, meer dan wij ooit doorstaan.
    Ik ben erbij- en gij zult weten
    dat u een herder voor zal gaan.

voor Hetty en Marjan.
    Goede reis en behouden vaart!

• 17 Juni 2008 - 12:42

Maaike:

Heel erg veel plezier Marjan!!

• 17 Juni 2008 - 13:40

Nicole:

Zet 'm op! Geniet ervan!

• 17 Juni 2008 - 14:15

Monique:

Heel erg veel succes en natuurlijk ook plezier daar. Het wordt vast de tijd van je leven!

Groetjes uit de USA,

Monique

• 17 Juni 2008 - 14:17

Renate:

Haha! Ik weet wat jouw kapsel gaat doen...haha
    Heeeeeel veel plezier, succes en meer van dat alles!
    We hopen dat jullie je doelen zullen bereiken en wachten met smart op het eerste Su-bericht!!!
    Renate, Olaf en Liv

• 17 Juni 2008 - 14:32

`margootje`:

Ik wens jullie `bijtjes`een hele goede reis, ik zal Hetty missen op de `warkvloer`
    Geniet van deze ervaring`en vertel het allemaal laterrrrr, als we tijd hebben in `lessis`
    Lieve groeten van Gea

• 17 Juni 2008 - 14:49

Ynette:

Het ga jullie beiden goed!Ik leef mee in gedachten en gebed.Heel veel plezier, geniet van alles. Denk aan de snufjes en de zoutjes ;) dan komt het vast goed.Het wordt een mooie tijd, daar ben ik van overtuigd.
    Gr.Ynette

• 17 Juni 2008 - 17:00

Sandra:

Nu komt het echt dicht bij, spannend hoor, ik blijf je volgen...
    En juffie, die lessen, dat komt wel goed.

• 17 Juni 2008 - 18:04

Magda:

Ik snap je verhaal best! Zaterdag duurt nog even gelukkig, het is wel de langste dag!!!!
    Liefs M

• 17 Juni 2008 - 18:43

Marja:

Marjan, samen met je zus een hele goede tijd gewenst!! Je hoort wel of er hier binnenkort een jongetje of een meisje is geboren..!
    Pas goed op jezelf, liefs, Marja!

• 17 Juni 2008 - 19:06

Geja:

Lieve Marjan, veel zegen deze werkvakantie!
    Jesus nomo mi moe abi,
    mi wawan no man foe go.
    Nanga Hem troe mi sa wini
    ibri storm di tapoe mi

• 17 Juni 2008 - 20:03

Lianne:

Goa der veur Marjan! Moar dat dej al lang!!!

Geweldige uitspraak van Daniel Lohus: Angst is moar veur eben,
    spiet is veur altied.
    Zit veel waarheid in, ik 'gebruik' de uitspraak ook vaak voor mezelf!

Die lessen komen goed Marjan. Je hebt je super voorbereid en met jouw ervaring en enthousiasme erbij gaat dat helemaal goed komen!!! (Y)

Ik wens je heel veel plezier en kracht toe! Aan de voorbereiding zal het niet liggen ;)Vergeet vooral niet te genieten!

Ik wens julie een heel goede reis toe en ben heel benieuwd naar jullie verhalen

• 17 Juni 2008 - 20:03

Wilma:

lieve Marjan,
    geniet van je reis en alle nieuwe ervaringen
    we blijven je volgen
    ik zal een wees gegroetje voor je bidden
    groetjes wilma

• 17 Juni 2008 - 20:20

Willeke:

Marjan en Hetty,

Veel plezier, geniet er van en ik leef met jullie mee.

• 17 Juni 2008 - 20:51

Jako Alie En Suzanne:

Hetty en Marjan
    Wij wensen jullie een goede reis,veel plezier en succes bij jullie nieuwe baas.
    Geniet van dit geweldig avontuur.

liefs J.A.S.

• 17 Juni 2008 - 21:07

Trudy:

Marjan,nog een paar dgn... en dan is het is (eindelijk)zover!Nogmaals een goede reis en heel veel plezier samen met Hetty. Geniet ervan!

• 17 Juni 2008 - 21:28

Leny Platzer:

ff de laatste puntjes op de i, maar jullie weten nu wel waar jullie huis is. Veel reis en werkplezier.

groetjes Jos en Leny

• 18 Juni 2008 - 21:27

H&G:

Ha die Marjan en Hetty,

Nog 2 nachtjes en dan....Heel veel succes, plezier en geniet ervan!!

Hans en Gert

• 19 Juni 2008 - 18:31

Mirjam:

Tot zaterdag dan ZIEN we elkaar nog even...
    Liefs Mirjam

• 19 Juni 2008 - 19:16

Maartje:

Een hele goede en gezegende tijd in Suriname.

• 19 Juni 2008 - 20:19

Annette:

bedankt voor je kaartje,
    zet hem op en geniet er ook vooral van
    groetjes rené , annette en een dikke knuffel van lars

• 20 Juni 2008 - 07:15

Geke:

Nog 1 dag kriebels in de buik.Dan nog het vertrek.
    , maar dan toch echt gaan genieten.Veel plezier en in alles weten we DE VADER gaat met jullie mee.Tot over 6 weken.Groetjes Geke

• 20 Juni 2008 - 10:25

Trees:

heel veel goeds gewenst ben nu al benieuwd naar je verhalen...

• 20 Juni 2008 - 16:37

Fam.Oskam:

Goede reis morgen!

En slaap lekker vannacht. Nu nog in jullie eigen lekkere bedjes...
    Wie weet waar jullie de komende 6 weken op slapen!

Have fun!

Enne, zwaaien jullie nog even als jullie overvliegen?

Groetjes, Johan&Rachel&Daan

• 20 Juni 2008 - 19:44

Inger:

Nog 1 nachtje! Moet een bijzonder gevoel zijn... Het avontuur gaat beginnen! Prachtig dat dit op jullie pad kwam en ik weet zeker dat het hartverwarmend is wat jullie zullen betekenen voor de mensen in Suriname. Vol verwachting wacht ik op nieuws vanuit Paramaribo. Zet 'm op!
    Liefs Inger

• 20 Juni 2008 - 20:31

Ninet Klimp:

Hoi Marjan,
    Heel veel plezier en heel veel succes in Suriname. Hoop dat het scholingsprogramma naar wens gaat! Goede vlucht (hopenlijk geen gekke gebeurtenissen aan boord...) voor morgen. Ik ga de site volgen en hoop dat we nadien nog een keer contact kunnen hebben om jouw ervaringen met mij te delen. Adyosi!
    Groetjes Ninet

• 21 Juni 2008 - 18:01

Gea:

Lieve Marjan
    Een hele goede tijd toegewenst samen met Hetty in Suriname. Ik zal aan jullie denken en ook mijn handen voor jullie vouwen.
    Bedankt nog voor je lieve kaart.
    Gea Dost