Voor JAS - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Voor JAS - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Voor JAS

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjan

29 Juli 2008 | Suriname, Paramaribo

En natuurlijk alle andere nieuwsgierigen onder ons.
Vandaag hebben we ons in het zweet gewerkt voor de familie JAS.
We moeten op ludieke wijze de wooden shoes in beeld brengen. Nou oké dan.
Tijdens de Keti Koti zagen we dat we ergens in deze kledij gefotografeerd konden worden. Dankzij de gids van de stadswandeling maken we dan al een afspraak voor deze week. Vanmorgen even bellen met mw. Mac Donald en ja hoor het kan vandaag. We krijgen alle zorg en aandacht en wurmen ons in de prachtige jurken. Hetty in originele Surinaamse vlag ik in origineel mooi, big mamma jurk. We missen de dikke billen maar het lijkt toch wel wat. Wildvreemden fotograferen ons ook. Maar goed dat we niet in winti geloven zoals de inlanders, dat belemmerde ons fotograferen namelijk behoorlijk.
De dames vinden het allemaal prachtig. Hetty draagt zelfs voor het eerst in haar leven oorbellen. De lagen over elkaar doen ons zweten maar zie het prachtige resultaat.
Wilhelmina en oranje klompen, het had niet mooier kunnen zijn.

Eergisteren zijn we weer terug gekomen van de rondreis.
Terug aan de Hendrikstraat direct naar Internet gehold maar nee, nu deed het ding het helemaal niet meer. Vanmiddag kwam er een mannetje (Alfred 2, denk ik) die het heeft geregeld. Gistermorgen zijn we naar Fort Zeelandia geweest voor een rondleiding. De rondleiding hebben we na een half uur durende preek maar voor gezien gehouden. Al die jaartallen en namen, we zijn verzadigd. We hebben de plek van de decembermoorden gefotografeerd en als je hoort dat daar 1982 bij hoort, dan is dat wel confronterend. Wij vrezen, de verhalen te horen, dat er wel weer wat te gebeuren staat.
‘s Middags om 16.30 weer gehaald door de dominees taxi voor de kerkdienst.

Morgen ga ik weer naar het AZP, Hetty speelt Mien Dobbelsteen, aan de Hendrikstraat. De reanimatielessen gaan niet door. De dokter heeft een ander verzoek aan me doorgegeven. Ik zal nogmaals lessen geven over monitoring. Heb blijkt bittere noodzaak. Misschien dat we daarmee reanimaties, in praktijk, kunnen voorkomen? Dat lijkt nl. nu een beter prioriteit. Woensdag nog een les over beademen. Ik zou langer willen blijven om nog veel meer te doen maar ook de plicht in Nederland roept immers weer.

Peggy, we gaan komende donderdag met je vader op stap. Vlindertuin en Domburg waarschijnlijk.
Ninet, neem maar contact met me op, ik kan je wel helpen aan wat nuttig info denk ik. En voor eind aug. gaat mij niet lukken vrees ik. Een privévoorstelling doe ik graag. Tarieven wel wat hoger. ;-)
Ina, de kleding is net aangekomen, nog niet verdeeld, ik zal de baas morgen erover spreken. Maar ik vrees plan 5 want we moeten nog zoveel……………………….
Magda, ik denk en duim me de duimen uit mijn hand voor je.
En………………… alle foto’s (bijna, want allemaal ken ech nie) van de rondreis staan bij het vorige verhaal.

Dag lieve allemaal, het einde is in zicht maar we hebben nog wel wat leuke dingen in het verschiet. Houden jullie op de hoogte!
Liefs Hetty en Marjan

  • 29 Juli 2008 - 04:24

    Hilly:

    Het is te merken dat jullie weer in de "bewoonde"wereld zijn want de verhalen en prachtige foto's worden gestuurd.
    Het is hier inmiddels 06.15 met andere woorden onze nacht zit er zo weer op.Het leuke van nachtdienst om deze tijd is:dat onze aflos nu waarschijnlijk al naast hun bedden staan en wij mogen er straks lekker in.Hoewel lekker? Met de tropische temperaturen van de laatste dagen is het niet fijn om in bed te liggen,maar ja, wat moeten we anders.Nog een paar dagen en dan.....
    Jammer dat internet het niet doet bij jullie.
    Geniet er nog even van.
    Groetjes Hilly

  • 29 Juli 2008 - 04:30

    Jetta Van Het Lab:

    Hallo meisjes, het heeft even geduurd voor ik op jullie pagina terecht gekomen ben. Eerst was ik op vakantie en toen wou het me niet lukken, maar met een beetje hulp van de SEH is het nu dan gelukt. Mooie verhalen maar soms zijn ze haast wereldvreemd (niet te bevatten)als je in Nederland zit. Ik hoop dat jullie nog een poosje genieten en dan nog veel te vertellen hebben als jullie terug zijn, met hopenlijk nog veel meer foto's. Groetjes!!!

  • 29 Juli 2008 - 06:48

    Leanne:

    Het is steeds weer genieten van jullie belevenissen en de prachtige foto's. Hebben jullie nog wat ruimte in de bagage over want deze kleding moet echt mee naar Nederland.
    Groetjes Leanne

  • 29 Juli 2008 - 06:52

    Sies:

    jullie zien er prachtig uit! En met zo'n bananenboom op de achtergrond lijkt het helemaal echt. Geniet nog maar even, de tijd vliegt!!

  • 29 Juli 2008 - 08:58

    Ria:

    Jullie zien er , met de prechtige jurken, geweldig uit. Alsof jullie nooi anders hebben gedragen.
    Wat een ervaring nemen jullie mee naar Nederland.
    In ieder geval heel wat kanten gezien van het land.Ik heb genoten van de verhalen.
    Geniet nog een aantal dagen voordat jullie weer landen in je geboorteland.En Marjan nog succes met je laatste lessen.

    Toi,toi, Ria

  • 29 Juli 2008 - 09:31

    Monique Tijmes:

    Wat een geweldige mooie dames zijn jullie zo! Helemaal goed!

    Nog maar een paar dagen? Ik heb genoten van jullie verhalen. Geweldig wat het.

    Groetjes,
    Monique

  • 29 Juli 2008 - 13:37

    Willeke:

    Wat een prachtige foto's zijn dit. Geniet nog even van de dagen want voor je het weet zit je weer in Emmen.
    Groetjes Willeke

  • 29 Juli 2008 - 15:11

    Evelyn Dam:

    Hoi hoi!
    Wat een prachtige verhalen en wat zien jullie veel.
    Jullie zien er trouwens erg mooi uit in Surinaamse kleding ;).
    Geniet nog van de laatste dagen daar!'
    Liefs Evelyn

  • 29 Juli 2008 - 18:38

    Gea:

    hallo ´meissies`
    prachtige foto,s jullie out/fits kleden zeer slank af zeker bij de ´tonnetjes´in frankrijk vergeleken... ´als je begrijpt wat ikke bedoel´ geniet er nog ´ff´van .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 112986

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: