oefening baart.............................. - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu oefening baart.............................. - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

oefening baart..............................

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjan

23 Mei 2008 | Nederland, Emmen

Lieve allemaal

Afgelopen maandag zijn we alvast aan het oefenen geweest voor Suriname.
De meesten van jullie weten dat Hetty en ik het Pieterpad (van Pieterburen naar de Sint Pietersberg al in de benen hebben, 485 km totaal). We wilden verder met wat nieuws maar tegenwoordig moet alles in combi met het aanstaande Suriname avontuur. Dus starten we het Pelgrimspad (463 km) vanuit Amsterdam. Hebben we ook weer iets om naar uit te zien als we terug komen en dreigen in het zwarte gat te vallen.
Dus maandagavond slapen in een trekkers hut in het Amsterdamse bos. Heel primitief dus als het in Su een hangmat wordt is dat geen probleem. Ja jongens, wij weten nog steeds niet waar we gaan verblijven maar no span. Dan om 9.00 staan we bij het Surinaamse consulaat. De voor mij al bekende vrolijk gekleurde vlag wappert in de wind. Eerlijk, ik krijg er even een wonderlijk gevoel van in mijn hoofd. Eenmaal binnen is het grappig vast te stellen dat het daar net zo multi-culti lijkt te zijn als Su moet zijn. Bruin, blank, zwart, geel en rood, moslim, Hindoestaan en christen natuurlijk. In tegenstelling tot wat we hebben gehoord (uren wachten), zit het visum na een uur in ons paspoort. Ondertussen brengen we de tijd door met het babbelen met verschillende mensen. “Zijn we al eerder geweest? Gaan we rondreizen? Het is zo’n mooi land met vriendelijke mensen, je gaat het prachtig vinden. Ik ga er graag naar toe maar wil nooit meer wonen want de gezondheidzorg, het leven in Nederland en de bureaucratie aldaar. Het klimaat, de natuur, zo mooi. Mijn zoon is na 1 x smoorverliefd op het land en gaat nu binnen een jaar voor de 2e keer” Wat kunnen we anders dan nog enthousiaster worden. Ze zwaaien ons nog net niet uit maar wensen ons een goede reis en veel plezier. Dit hadden we zelfs met 4 uur wachten niet willen missen!
En ik heb nog nooit zoiets moois in mijn paspoort gehad! Wel ja, een kinderhand is gauw gevuld. We gaan met de bus, de metro en de benenwagen door het hart van A’dam en het groene hart van Nederland. Wat is de wereld mooi, echt om stil van te worden. We zijn ook nog gezegend met een wonderlijk zonnige dag en alles verloopt naar wens.
Vader zorgt, we zien en voelen het, waar we ook zijn.

Hetty heeft me 100 foto’s cadeau gedaan voor op deze web-log. Dus jongens ga ervoor zitten, ik zal super mijn best doen in Su ook vele plaatjes te maken en op de site te zetten. Het beginnetje is er nu dus èh………..wat volgt zal nog mooier zijn?!

No teki den problema weri na yu ede. Kon un go meki prisiri. (Maak je niet druk om problemen. Laten we plezier maken!)


  • 23 Mei 2008 - 12:37

    Geertje:

    Mooi verhaal! En: mooi visum!

  • 23 Mei 2008 - 12:53

    Ina:

    Het wordt nu toch allemaal wel spannend he? Gelukkig is jullie visum geregeld. Weer een stap dichterbij jullie grote avontuur. Het komt vast allemaal goed.

  • 23 Mei 2008 - 13:30

    Marjan:

    Lieve Geertje en Henk
    Dank voor nog meer extra foto ruimte.
    Niet alleen ik ben jullie dankbaar! ;-))

  • 23 Mei 2008 - 19:27

    Trudy:

    Beste Marjan, Voor het eerst je weblog zelf ontvangen en kunnen lezen. Leuk hoor! Je visum gelukkig geregeld en het gaat nu echt opschieten....Spannend hoor! Succes met de laaste voorbereidingen in NL! Groeten, Trudy

  • 24 Mei 2008 - 09:37

    Pa De Jonge:

    "Pelgrims,zegt ons,mogen wij ook
    met u trekken naar dat land?"
    Komt, wees welkom, volgt ons allen,
    't oog omhoog en hand aan hand.
    Bij der eng'len vreugdezangen
    zal ons Jezus Zelf ontvangen,
    in Gods huis in 'Vaderland.

  • 24 Mei 2008 - 13:52

    Geke:

    Hoi Marjan
    Het is toch gelukt,je weblog ziet er geweldig uit.Het komt nu wel dichtbij,hé.Ik voel de kriebels ook al,want ik zal de gesprekken met jou missen.Leuk dat we op deze manier dan toch wat van jou ,en ook Hettie natuurlijk,kunnen lezen.Succes met de verdere voorbereidingen.Groetjes aan Hettie.

  • 25 Mei 2008 - 08:17

    Gert:

    Hier is ie dan mijn reactie op je weblog, jawel ;-)
    Het begint nu echt op te schieten. Heerlijk hoor!! Met het visum in je paspoort gebivakeerd in een trekkershut in het Amsterdamse bos, ja wat kan er nu nog mis gaan.....? Aan de voorbereiding zal het zeker niet liggen.

    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen de komende weken!

    Groet,
    Gert

  • 25 Mei 2008 - 16:05

    Katrien:

    Hallo Marjan, Leuk om van je belevenissen en voorbereidingen op de hoogte gehouden te worden via deze weblog. Ik vind het heel dapper van je dat je dit project bent begonnen en dat je er al zoveel voor hebt gedaan. Je doet het vanuit je hart, maar toch.
    Harrie en ik wensen je Gods zegen toe bij al de voorbereidingen in de laatste weken en voor de reis en het werk in Suriname. groeten van ons beide.

  • 25 Mei 2008 - 20:44

    Lianne:

    Leuk om jou/jullie te kunnen volgen in de voor bereidingen, maar ook ontzettend leuk dat ik straks ook jouw belevenissen in Suriname kan volgen!!!
    Lekker dat het visum binnen is!
    Ik verheug me op ons tripje naar Groningen 5 juni, dan kan ik alle nieuwe verhalen van je horen.

    Groetjes!

  • 27 Mei 2008 - 13:15

    Sylvester:

    Mooie weblog hoor! Ik ga jullie zeker volgen met jullie verhaal. Nog even en jullie zitten in het vliegtuig! Succes nog met de laatste voorbereidingen.

  • 29 Mei 2008 - 13:15

    Magda:

    Jaah het is gelukt, mooi pampiertjen hoor in je pas. En nu niet verliezen!!! Kijk je er elke dag even naar?? voor je het weet staan we op Schiphol jullie uit te zwaaien. Het is bijna zover....

  • 01 Juni 2008 - 12:59

    Hetty:

    Lieve Marjan,
    Ik heb diep respect voor je. Het ga je goed!

  • 06 Juni 2008 - 19:05

    Ynette:

    Hey Marjan
    Dit ziet er al goed uit, zeg! Ben ook heel benieuwd naar alles straks vanuit Suriname. Het werk, de mensen, en natuurlijk ook de vakantie.Heel veel succes voor jullie allebei en sterkte met de rest van alle voorbereidingen.

    Groeten, Ynette

  • 10 Juni 2008 - 08:00

    Renate:

    Spannend spannend!!

  • 10 Juni 2008 - 11:50

    Wilma:

    hoi Marjan, morgen zie ik je nog even maar toch wil ik je alvast heel plezier,wijsheid en kracht toewensen, en je weet het,ik zal veel aan je denken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 112938

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: