Aardbeving? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Aardbeving? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Aardbeving?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjan

22 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag Laiverds

Na een zware dag, een enorme cultuurshock en een kijkje in al het heuse uitgaanscentrum van Parbo zijn we nu in juich stemming.
We hebben Internet in ons huis!!!! “Hebben de Surinamers speciaal voor jullie geregeld omdat jullie je hier koning moeten voelen” zei de huisbaas (vrouw). Het AZP betaalt, hahaha.
HUIS? Nou ja, het is even wennen maar het went. Een paar heerlijk hete kamers, zonder airco wel met ventilator (staat de hele dag aan). Een koude douche want warm water is hier niet nodig. Èh nou ja, ik vind het wel erg koud maar het koelt inderdaad af. Geen droogdoeken, wel een dweil en TV. Maar wat moet je daar nou mee als Nederland gewoon verliest??! De Surinamers leven mee en we hebben de doelpunten gehoord via de radio bij onze transfer naar Parbo vanaf het vliegveld. De lieve (ambulance) chauffeur heeft zelfs onderweg heuse boterhammen met kaas voor onze thuiskomt geregeld. Achteraf bleek dat hij de huisbaas had gebeld over de sleutels en toen stiekem gevraagd of dat nog even kon. Wij hadden als grap gezegd dat we dat nu wel zouden missen, niet dus. Moeten dus nog duidelijk leren niet alles zomaar eruit te flappen. Gisteravond met dr. Frank Bueno de Mesquita het centrum in. Een sapje gedronken en garnalen gegeten om 23.00 maar voor ons was het dus inmiddels al weer 4 uur. Man, man, wat we nog meer hebben gezien vertellen we later, das beter voor nu.
Ach, het ging best en we hebben geslapen als een blok. De chauffeur gaat Hetty links leren autorijden, o wee, ik houd mijn hart vast. Ook zal ze als SEH verpleegkundige mee gaan rijden op de ambulance, waar moet dat heen? Wat betreft het project: de materialen zijn nog wat zoek, de perslucht is in aanbouw en de lesuren nog niet ingepland want, hoe pakken we dat aan? Het is de hele dag NO SPAN, komt wel en wat morgen kan kan overmorgen ook. Dus wat doen wij? We doen het kalmpies aan. Hebben boodschappen gehaald, een cola genuttigd aan de Suriname rivier en drinken nu thee op het balkon. Wat een zondag!
Hebben jullie ook een shocking effect? Wij schudden op onze grondvesten maar langzaam maar zeker passen we ons aan. Het is al leuk en wordt nog leuker.
Groet voor jullie allen en vergeet niet WIJ HEBBEN INTERNET!!! dus zijn heel dichtbij.

Kus Marjan en Hetty

  • 22 Juni 2008 - 18:25

    Mirjam:

    Wat geweldig leuk om jullie eerste berichtje te lezen! Wij hebben geen last van shocks wel van winderigheid. Er raast nl een ware storm over de Veluwe. Geen idee hoe de rest van Nederland op dit moment overleeft maar misschien horen we dat nog wel...
    Tot de volgende keer, ik weet jullie nu te vinden!
    Groetjes Mirjam

  • 22 Juni 2008 - 19:01

    Ina:

    Hoi daar!
    Geweldig dat jullie internet hebben aan de prins Hendrikstraat. Wonen jullie op de bovenste verdieping? Ik heb zaterdag nog aan jullie gedacht hoor. Fijn dat jullie al een beetje de cultuur overnemen. Wees gerust hoor in Emmen heeft het niet gestormd, dus jullie tuintje is nog in prima staat. Veel succes morgen met jullie eerste officiele werkdag, we horen weer.
    Knuffel van Ina en familie.

  • 22 Juni 2008 - 19:03

    Ninet:

    Hallo Marjan en zus!

    Wat leuk en snel jullie eerste bericht vanuit Parbo. Super dat je internet hebt, erg handig. En inderdaad, hier geen beving maar hele grote hagelstenen...nou succes de komende dagen!
    Ninet Klimp

  • 22 Juni 2008 - 19:25

    Jolanda:

    Hallo Marjan en Hetty,

    Blij dat jullie veilig zijn aangekomen en niet hebben hoeven reanimeren zo te lezen. Het huisje waarin jullie logeren ziet er knus uit en fijn dat jullie internet hebben!
    Hier in Mussel heeft het vanmiddag wel wat gewaaid, geregend en geonweerd, maar daar is het ook bij gebleven.

    Veel plezier en ik houd jullie in de gaten!

    Groetjes Jolanda

  • 22 Juni 2008 - 19:43

    Hilly:

    Fijn dat jullie het tot dusver gered hebben,ha,ha,ha,Het voetballen van Nederland viel tegen zo hebben tercht verloren.Doe het nu nog maar even kalm aan wie weet wat er nog allemaal op je afkomt.Nog even aclimatiseren.Fijn dat jullie internet hebben,hoeven jullie dus niet op zoek.
    Groet Hilly

  • 22 Juni 2008 - 20:00

    Gea:

    fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, mooie foto,s kalmpjes aan doen he
    gr gea

  • 22 Juni 2008 - 20:01

    Alfred, Magda Etc:

    was al blij met de sms-jes maar nu helemaal!! klinkt goed, wat fijn van die internet zeg. gaat dat ook op Suri snelheid? Veel liefs ons

  • 22 Juni 2008 - 20:58

    H&G:

    Klinkt goed! Ik ben benieuwd naar de vervolgverhalen.

    Heel veel succes en plezier!

    Hans en Gert

  • 23 Juni 2008 - 10:28

    Cathrien En Daniël:

    hallo th & tm,

    kom net van school en het is nu 12:24.
    iets wat er niet toe doet maar wat toch grappig is: ik heb het record "wie heeft de meeste funnies bij de hagelslag" gevesticht.
    gooeed... weer ff terug, hoe is het in parbo.?
    veel pleizier in parpo.!!!!
    groetjes Daniël!!!!!!!!!!

  • 23 Juni 2008 - 11:20

    Käthy:

    Hoi Marjan, cultuurshock, dat geloof ik zeker! Ik blijf je volgen natuurlijk...heel veel plezier in ieder geval en de groetjes daar..;-)

  • 23 Juni 2008 - 13:31

    Collegae K Afd .:

    wat toch leuk om jullie avontuur op deze manier te volgen , met foto s en al .wat een indrukken he ? benieuwd hoe het allemaal verder gaat .
    succes en veel plezier .(toch ook ?) groetjes voor jullie allebei.

  • 23 Juni 2008 - 14:13

    Wilma:

    wat geweldig om dit te volgen, nu was je zogoed voorbereid en toch nog een cultuurshock, heeft je leraar je niet goed ingeseind,
    lieve groeten wilma

  • 23 Juni 2008 - 16:57

    Henk En Geertje:

    Wat fijn is dat toch dat intenet. Kunnen we alles een beetje dichterbij en bijna direct volgen. We hebben nog een vingerhoedje uit Egmond aan Zee meegebracht, maar die bewaren we nog wel even.
    Tot de volgende keer en pas op jullie zelf.
    Groetjes Geertje en Henk

  • 23 Juni 2008 - 17:33

    Trudy:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen !! Leuk om jullie eerste bericht al te lezen!Veel plezier.

  • 23 Juni 2008 - 17:39

    Marga:

    Ha die Hetty en Marjan!
    Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn (zonder reanimatie). Ik zal jullie zoveel mogelijk volgen!Heerlijk dat jullie internet hebben. Dan kunnen jullie na een vermoeiende dag toch nog lekker van jullie afschrijven. Dat zal wel lukken he! Jullie maken zoveel mee! Trouwens nog bedankt voor je lieve kaart! We zullen zeker genieten net als jullie.
    Marjan en Hetty: take it easy take a ...
    Succes meiden!
    Groeten, Henk-jan, Marga & Laurens.

  • 24 Juni 2008 - 06:57

    Linda :

    Zo ik heb gevonden hoor waar ik even een klein berichtje kan schrijven. Leuk te lezen dat jullie je proberen aan te passen aan het tempo daar, maar er zal toch een moment komen dat ze daar kennis gaan maken met de ware gezusters de Jonge, ben benieuwd. Lieve groetjes uit ook een best mooi Westerbork

  • 24 Juni 2008 - 11:32

    Judith:

    Hoi.

    Ik was ff jullie site kwijt maar heb um toch weer gevonden. Mooi dat jullie goed over zijn gekomen. Maak er een mooie tijd van (gaat vast wel lukken). Der komen zeker nog wel veeeeeeeeeeeel meer cultuur schokken, heb er zelf ervaring mee. Ik hou jullie site in de gaten :-)

    Odi.

    Judith (lab)

  • 24 Juni 2008 - 18:51

    Mg Seegers:

    lieve hetty en marjan,
    lief dat jullie mij hebben geprobeerd te bellen, niet meer doen hoor kost veel te veel geld.
    ik kan jullie ff niet bereiken via het www. gebeuren, echter morgen probeer het ik opnieuw.
    lieve groeten van gea

  • 25 Juni 2008 - 07:37

    Maartje:

    Lieve Hetty en marjan.
    heb jullie site al toegevoegd aan mijn favorieten, kan dus snel op de site. Fijn dat jullie heelhuids zij aangekomen.

  • 25 Juni 2008 - 15:29

    Mg Seegers:

    hallo daarrrrr....
    alles goed met jullie ´bijtjes´
    ben zeerrr benieuwd naar de rijvaardigheden van hetty,moet je rijden in een automaat...of schakelen...
    hoe staat het verder met jullie vaardigheden...
    geniet er van, ik zou willen dat ik ff via een camera zou kunnen kijken wat jullie bezigheden op dit moment zijn...
    lieve groeten van gea

  • 25 Juni 2008 - 20:28

    Iempie&Greta:

    Wat geweldig dat we zo met jullie mee kunnen kijken!We gaan de P.C. nog leuk vinden zo!Zo te zien zijn ze nu al blij met jullie,wat een leuk huis.We gaan jullie helemaal volgen en wachten met smart op jullie volgende bericht.Enne links rijden . . .ha ha in zo"n busje van sisi? We zijn heel benieuwd tot gauw liefs van ons.

  • 25 Juni 2008 - 20:59

    Wilma:

    ha , Marjan en Hetty
    wat vind ik dit geweldig, het is net meekijken over jullie schouders maar dan anders, ik denk dat ik me geen voorstelling kan maken over hoe dat daar gaat, ik denk dat jou lessen geweldig aanslaan
    en dat je zoals gewoonlijk het weer geweldig zal doen.
    Zet hem op, kanjers
    tot horens, lieve groet Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 112930

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: