De reis gaat beginnen! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu De reis gaat beginnen! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

De reis gaat beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Marjan

17 Januari 2013 | Nederland, Emmen

Ja, zo voelde het wel een beetje op vrijdagmiddag 4 januari 2013.
Daar zitten we dan met iets meer dan 20 man/ vrouw in zomaar een huiskamer in Emmen.
Maar het is niet zomaar wat. DV. gaan we op 10 april met elkaar in de bus en een paar uurtjes later de lucht in richting Israël. We maken een reis van noord naar zuid.
Wat bijzonder! Wat bijzonder dat ik mee mag en kan!

Eerst is er even tijd voor een kennismakingsrondje. Das wel belangrijk want we kennen elkaar niet allemaal. De meeste groepsleden komen uit de kerk van Emmen maar gelukkig ook wat frisse aanvullingen. Ik concludeer dat we een mooi divers groepje mensen hebben met verschillende achtergronden en leeftijden. Ook is een medisch team aardig compleet aanwezig dus dat gaat goed komen.
Onze groepsleider (onze dominee, toch eigenlijk een rare definitie; zijn wij van hem en hij van ons?) meld nog wat huishoudelijke zaken en benadrukt nog een overnachting in een bedoeïentent waar toch wel enige hilariteit door ontstaat. We zullen zelfs die ene nacht met elkaar moeten doorbrengen. Ja, er zijn snurkers aanwezig dus oordoppen mee, dat weten we dan ook.
Het eten is in Israël supergeweldigfantastisch wordt er gezegd dus eh............. hoeveel ampullen insuline gaan er in de tas voor die 11 dagen?
Verder de mededeling: het is geen vakantie! Nou, dat is maar wat je onder vakantie verstaat. Vlgs. een Nederlands woordenboek is de definitie: minstens 4 dagen niet in je eigen bed slapen en je werk niet uitoefenen. Onze vakanties hebben nooit een hoog strand, rust en niets doen gehalte dus..... Voor ons is het wel vakantie hoor. Maar ik laat weten of ik mijn definitie wijzig ;-)
Onder het genot van heerlijk zelfgemaakte soep (Nelleke, you get all the credits), broodjes en nog meer zien we via power point de reis even kort aan ons voorbij gaan.
Je voelt het enthousiasme en heerlijke spanning toenemen (ooh, gaan we dat allemaal zien en beleven?!). Door de poort van Abraham, Jeruzalem de Godsstad, de doopplaats van Johannes, Yad Vashem, ik krijg nu al kippenvel.
Dan op naar de Goede Herder kerk voor de film Exodus van Leon Uris.
Eerlijk? Het was voor mij een lastig te volgen film. Misschien ben ik iets verwend door de huidige filmtechnieken, filmmuziek en het verbeterde acteer talent.
De boodschap over het Joodse volk en hun geschiedenis is wel weer duidelijk te zien.
Het raakt me steeds opnieuw en ook dat zal tijdens onze reis vast naar voren komen.
Al waren de stoelen hard (na 3 uur!), de kerkzaal koud, de film gedateerd, ik zat warm, had het gezellig en genoot van iedere minuut. Dank voor de warme koffie koster Jan!
En die koude nacht in de woestijn, de tocht met het schip der woestijn en het modderbad in de dode zee, ik heb er zin in!!!!! De eerste training hebben we immers met glans doorstaan!?
Lieve, beste allemaal, ik en de rest van de groep hopen dat jullie ons blijven volgen en dat ook aan ons laten weten. Dus mocht u zich afvragen:
"Pelgrims zegt ons mogen wij ook met u trekken naar dat land?
Komt weest welkom volgt ons allen, 't oog omhoog en hand aan hand"
Ook al kan je niet live mee, als Hij het wil en wij leven houd ik jullie op de hoogte van onze belevenissen, met heel veel plezier.

Shalom Marjan

  • 17 Januari 2013 - 11:38

    Jan Haveman:

    leuk Marjan, om zo de stemming te verwoorden en erin te houden!
    blijf ons verrassen - zeker ook met je foto's :-)

    van jullie allen - Jan

  • 17 Januari 2013 - 12:57

    Mirjam:

    Beste reizigers,
    Veel plezier met de voorbereidingen en leuk dat we mee mogen le(z/v)en! Zelf heb ik twee keer een reis door Israël gemaakt, dus uit ervaring weet ik dat het de moeite waard is! En ja het eten is er heerlijk. Let wel op: het is een beetje verslavend, reizen naar Israël, als je er een keer geweest bent...
    Hartelijke groeten,
    Mirjam

  • 17 Januari 2013 - 14:37

    Cathrien:

    Hallo reizigers.
    Ja,verslavend is het,: ik zou zo weer mee willen. En altijd weer die plaatjes in mijn hoofd bij het lezen in de Bijbel of tijdens een preek.
    Net het boek: Nathans erfenis gelezen van Dick v.d. Heuvel, een aanrader!
    Veel plezier met jullie voorbereidingen, ik zie uit naar jullie belevenissen!
    Hartelijke groet, Cathrien.

  • 17 Januari 2013 - 15:51

    Landa:

    Hoi Marjan (en Hetty natuurlijk ook!) Leuk dat je weer en blog gaat bijhouden!
    Lieve groet Jolanda

  • 17 Januari 2013 - 16:47

    Lianne Zwaan:

    Hoi Marjan,

    Wat een heerlijk vooruitzicht en wat een prachtige reis!
    Fantastisch dat wij weer mee mogen genieten! Dank je wel!

    Binnenkort kun je ons ook weer volgen. Bali dit keer.
    Je ziet de link wel weer verschijnen :-)

    Geniet van de voorbereiding ik lees het volgende bericht graag! Groetjes, Lianne

  • 17 Januari 2013 - 20:07

    Derk:

    Hallo Marjan,
    Leuk, gezellig intro van jullie naderende Israël reis/vakantie.
    Ik zal het zeker gaan volgen, ben nu al nieuwsgierig naar het vervolg van je verhaal.
    Succes en sterkte met alle voorbereidingen.

    Groet, Derk

  • 18 Januari 2013 - 21:48

    Hennie:

    Hallo Marjan, wat ontzettend leuk dat je naar Israel gaat, ik ben er vorig jaar geweest met een vriendin en het was zeer indrukwekkend moet ik zeggen. Wij zijn maar een dag naar Jeruzalem geweest, maar ogen en oren kom je er tekort.Ook ben ik naar de woestijn geweest en gezwommen in de dode zee, je blijft er heerlijk drijven echt super. Mijn zus gaat ook in april daarheen en gaat met de kerkgemeenschap van Nieuweroord en Ds van Tellingen gaat mee. Ik zou het erg leuk vinden om jullie te volgen en hoor dus graag meer van je.
    Hartelijke groet Hennie

  • 19 Januari 2013 - 17:52

    Hetty - Wagelaar:


    Hallo Marjan,

    Blij verrast weer wat van je te horen.

    Ik wil graag jullie reis blijven volgen.

    Hoe gaat het verder met je? En waar werk je momenteel?

    Wij wonen al weer ruim 2 jaar in Haarlem. Het bevalt ons hier goed. Dichter bij de kinderen en

    kleinkinderen.

    Het allerbeste en liefs van Hetty

  • 19 Januari 2013 - 17:58

    Hetty Ruiter-Wagelaar:


    Ik had in mijn vorige berichtje de naam van mijn mannetje vergeten. Ik ben nog gewoon Hetty Ruiter.

    Een hele fijne reis toegewenst. En ik begrijp dat je zus Hetty ook meegaat.

    Liefs van mij.

  • 21 Januari 2013 - 10:45

    Renate Zwiers:

    Leuk hoor weer de reisverhalen lezen! Heel veel plezier!
    Liefs Renate

  • 22 Januari 2013 - 19:19

    Jan Kok:

    Hi Marjan / Hetty

    Ik hou jullie bij mij op de radar,en als amateur fotograaf kijk ik zeker
    uit naar gezellige maar ook creatieve foto's, hoe pittig dat ook is!!

    Grt Jan Kok

  • 22 Februari 2013 - 22:45

    Henk H :

    Hallo Marjan en Hetty,
    wij wensen jullie allen een goede en mooie reis en gaan jullie volgen.

    Groet, henk/truus.

  • 26 Maart 2013 - 22:54

    Greta:

    Hey Marjan en Hetty,leuk om jullie verhalen weer te mogen lezen! Ik ga jullie zeker volgen dankjewel. Succes met alle voorbereidingen en alvast een goede reis.Enne ............als je haar maar goed zit. Groetjes Greta

  • 09 April 2013 - 22:37

    Rian Bijsma:

    Ha Hetty en Marjan,

    heel veel plezier, geniet ervan en ik ga jullie volgen, ben wel heel benieuwd naar jullie verhalen.
    houdoe Rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 112935

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: