In de wolken! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu In de wolken! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

In de wolken!

Blijf op de hoogte en volg Marjan

09 Mei 2013 | Nederland, Emmen

Jongens, ik schrijf nog even door. Van Jeruzalem naar Diemen is het nu.
Als het Westerborkpad ten einde is ga ik het boek "Go to Israël" maar bestellen.
Het is mi. wel een mooie combi zo en ik heb gemerkt dat mijn verhaaltjes wel gewaardeerd worden dus dat probeer ik dan maar even zo te houden.
Ik heb dan zelf ook een mooi naslagwerk. Sponsors worden nog gezocht ;-)

We worden woensdagavond met open voordeur ontvangen bij onze B&B.
Na een dag werken is het fijn op de bestemming te zijn. Het plan is opgevat om tijdens en na hemelvaartsdag weer een flinke stap te maken met het Westerbork pad.
Vandaag begonnen in de kerk; Psalm 47. In de kerk een grote bos fluitenkruid. Het symboliseert volgens zuslief, de wolken omdat het een wolkige bloesem heeft. Natuurlijk bloeit het ook juist in deze tijd.
Grappig de dienst gaat over "onder gejuich steeg God omhoog".
Hè? Hoe is dat dan bedoelt in het oude testament? Nou wij weten het!
Jeruzalem ligt nl. hoog gelegen en toen het volk de ark eens binnen de stad bracht.........
Zo zie je maar, nog lang niet van die ene berg. Iedere dag nog in gedachten bij onze eerdere bijzondere ervaringen.
We krijgen ook nu een opdracht mee, te kijken naar de wolken vandaag. En niet stil te zijn maar juist te zingen. Ik zie mijzelf weer lopen door het koren in Israel.
Dus ook deze opdracht volgen we en zingen: "elk oog zal Hem zien als Hij komt, op de wolken, op de wolken". Voor het eerst Westerborkpad met temperaturen boven de 10 graden, geen muts meer op. De wandeling gaat van Diemen naar Weesp. Eerst 3 keer overstappen met de trein, wie verzint dergelijke routes? En dan doe je het ook nog voor de lol. We kijken nog even bij de Joodse begraafplaats die nu wel toegankelijk is, wat een gigantische begraafplaats! We wandelen rustig verder, vandaag maar ongeveer 9 km in totaal. Het zonnetje schijnt en langs de vele soorten en kleuren bloesem kijken we af en toe even naar de imposante wolkenlucht. Het mooiste deel van de route is het Diemerbos. Vers groene bomen, en alle voorjaarsbloemen komen voorbij; hondsdraf, paardebloemen
(of is het paardenbloemen ;-)), fluitenkruid, groot hoefblad (met dank aan fam. van Lin), dovenetels en uiteraard velden vol pinksterbloemen. Prachtig! We spotten nog wat vliegtuigen onder de rook van Schiphol en zijn op tijd terug in Nijkerk zodat we morgen een langere route kunnen doen. Weer op tijd uit bed, maar we zijn het gewend.......

Als je het leuk vind blijf mee lezen, zo niet schrijf je uit van de website. En eh, reacties worden niet meer voorgelezen in de bus maar ik blijf het super leuk vinden.

  • 09 Mei 2013 - 20:30

    Mirjam:

    Vanmorgen de foto's van Israël bekeken, zeker de moeite waard!
    Succes met de wandeling verder!
    Zit nu de Pelgrimscode te kijken: finale in Jeruzalem.

  • 09 Mei 2013 - 21:16

    Greta:

    Hey meiden ik lees nog steeds mee hoor! Wij zijn vandaag in het veenpark geweest was ook erg leuk! Oma hebben we veel geplaagd omdat we vaker voor haar de toiletten moesten opzoeken dan voor de kids,maar jullie kennen haar ze kan er wel om lachen. Fijne dag morgen en veel plezier!

  • 09 Mei 2013 - 21:57

    Reina:

    Hallo wandelgangers
    dank je wel voor de plantkunde.
    Kreeg ik vandaag toch van mijn kleindochter een bosje pinksterbloemen aangeboden.
    Maar ze kreeg van mij de opdracht om alle paardebloemen uit mijn grasveld (mos) te plukken om uitbreiding te voorkomen, dat komt nu haast provecerend over.
    Hier regende het magnoliablaadjes tijdens een heerlijk zonnetje, ook een feestelijk gezicht.
    veel wandelplezier, zonder blaren hoop ik.

  • 09 Mei 2013 - 22:16

    Geke:

    beste Zusters
    wat leuk dat jullie weer online zijn. veel plezier.
    wij hadden vandaag br en zussen dag (natuurlijk de koude kant) was er ook!!!!
    we zijn naar het gevang in Veenhuizen geweest o.a en een gezellige dag gehad.
    hoeveel dagen lopen jullie???
    gr

  • 09 Mei 2013 - 22:52

    Jos En Leny:

    Jullie hebben wel doorzettingsvermogen zo wandelend door Israel en dan naar de andere kant van Nederland en allemaal op die voetjes maar bewegen is een goed ding.
    Blijf goed naar de wolken kijken dan houden we het droog.
    Veel wandelplezier. Jos en Leny

  • 09 Mei 2013 - 23:03

    Lianne Zwaan:

    Uitschrijven?! Zeker niet, daarvoor vind ik de verhalen veel te leuk :-) Alsof je zelf meereist/loopt ;-)
    Fijne dag morgen! Groetjes, Lianne

  • 10 Mei 2013 - 12:34

    Truus:

    Hey H&M,
    Leuk om nog verder te kunnen lezen. Zo en met de foto's die we vandaag binnen kregen, blijven nog lang in de stemming ....en valt alles nog steeds beter op z'n plaats. dat duurt deze keer bij mij echt lang. waar zou dat van komen????
    Geniet ook vandaag maar weer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 112922

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: