Voel ik nattigheid?! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Voel ik nattigheid?! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Voel ik nattigheid?!

Blijf op de hoogte en volg Marjan

11 Mei 2013 | Nederland, Emmen

Vandaag eerst huishoudelijke klusjes en de boodschappen. Bij sommige B&B' s kom je er niet onderuit. Volgens planning van buienradar is er in de middag ook kans op de meeste droge momenten, dus daar gaan we voor. Met de trein, in stromende regen naar Naarden-Bussum. Daar aangekomen miezert het nog wat maar we gaan ervoor. In Bussum passeren we weer een Joodse synagoge. Hij lijkt in gebruik, het licht brand en volgens het boekje vinden er nog diensten plaats. Het is zaterdag dag dus 1 en 1 is.......
Ik zou er wat voor over hebben er eens bij te mogen zijn!
Dan naar een Joods monument op een gewone begraafplaats. We lopen er helemaal voor om, dwars door Bussum. Het is de moeite waard. Het is zoals een begraafplaats moet zijn; een waterig zonnetje, grauwe maar toch door mos en het weer, kleurige grafzerken, prachtige oude bomen en serene rust. Het monument en de graven die direct verwijzen naar de gestorvenen in de oorlog doen je weer huiveren. Het zijn zoveel mensen..........
Op de Bussumerheide treft ons een even heftige maar korte regenbui. We zien al snel in de grauwigheid ook de zon weer verschijnen. Gelukkig zijn we niet van suiker.
Al snel komen we aan in Hilversum en zoeken nog naar het huis van de gedeporteerde familie Polak. Niet te vinden. Tja, zo gaat dat soms met een route maar ach, volgende keer beter. De 13 kilometer zit er op.

Trouwens we zagen wel Ernst-Daniel Smit in Bussum en gisteren Marianne Vos incluis racefiets, op het station. Je ziet wat in Nederland!
En met bomen praten, moet je echt eens doen. Kijk naar ze, voel aan ze en merk hoe ze zijn gemaakt. Die enorme stam, de frisse blaadjes die ieder seizoen weer anders zijn en steeds opnieuw die cyclus die opnieuw begint. De machtige wortels die onze straten soms volledig ruïneren. Wie doet het Hem na?
En eh, alles wat je leest; denk aan mij en weet dat: de soep nooit zo heet gegeten wordt als dat hij wordt opgediend.......
Onze agenda zegt nu tot juli geen tijd dus...........geduld oefenen voor ons allen.

• 11 Mei 2013 - 21:33

H De Jonge:

H de Jonge,
    Zoals de laatste foto laat zien zijn jullie nog steeds onderweg.Na de onderbreking van enkele weken hopen we jullie D.V. weer te ontmoeten voor het vervolg van de route,maar het werk moet ook weer gebeuren .Ik wens jullie voor de komende tijd sterkte.Arbeid Adelt zullen we maar zeggen.

• 11 Mei 2013 - 21:38

Mirjam:

Ik krijg al een beetje ontwenningsverschjinselen... ik wacht juli af... misschien kan ik in die tussentijd zelf nog een reisverslag lanceren....

Tot de volgende keer.

• 11 Mei 2013 - 21:40

Jos En Leny:

De voet op de steen is maat 40 geen afwijking te zien m.a.w. volgen.
    Leuk verslag, warme chocolademelk zou wel zijn plaats zijn jullie zijn wel doorzetters.
    Fijn week-end. Jos en Leny

• 11 Mei 2013 - 21:46

Greta:

Hoi,ja tijd gaat snel als je het naar je zin hebt veel te snel!! Jammer van de regen maar we hopen nog op een mooie zomer.Dankjewel en tot gauw groetjes Greta.

• 11 Mei 2013 - 22:26

Geke:

En nu een poosje werken?
    Geniet nog maar een poosje na!

• 12 Mei 2013 - 12:29

Jan:

L.G. life is Good!!!!

• 13 Mei 2013 - 18:27

Maartje:

Ja, nu even weer werken, hoor! Anders komt er niets terecht van het Emmer ziekenhuis. En aangezien we gaan fuseren moet dat wel!

• 23 Juni 2013 - 16:32

Annet:

Hoi Marjan, bedankt voor de link ( Floris zegt dat ie m niet gekregen had..) superleuk om jullie belevenissen in Israel te lezen, ook mooi dat je alles zo beust met Jezus meemaakt. Ik zal je blog ( idd net facebook) proberen een beeje in de gatn te houden. Misschien krijgik Floris ook ooit zo ver om samen naar Israel te gaan, klinkt als een reis die mooi is om samen te ondernemen!
    Groetjes van Annet