Vrij - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Vrij - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Vrij

Blijf op de hoogte en volg Marjan

07 April 2013 | Nederland, Emmen

Vrij

Hè, hè eindelijk. Wat hebben die laatste werkdagen lang geduurd!
We kijken altijd reikhalzend uit naar een vakantie maar nu wel in het bijzonder.
Ik voel me net een klein kind, verwachtingsvol wachten op de dag dat je jarig bent en natuurlijk een groot cadeau zal ontvangen, is het dat wat ik denk dat het zal zijn?!
Mijn collega's zijn blij dat ik eindelijk ga; ze heeft het er immers al maanden over.
Nog 2 en een halve nacht slapen en dan begint het grote avontuur.
Nu is het "even" alles inpakken of toch weer uitpakken; nee, dit is toch niet handig, oh heb ik dat wel ingepakt, alles er weer uit. Het ritueel wat zich iedere vakantie herhaalt. ;-)
Je kunt ergere dingen bedenken.........

En net als naar Su een kleine "overdenking" voor jullie thuisblijvers.
Daniel heeft weer een cd uit. Met dank aan mijn vriendinnetje en haar cadeau voor mijn echte verjaardag vorige maand. Dus klonk vandaag om 16.00, keihard in de auto........
Kijk en vooral luister even op:
http://m.youtube.com/watch?v=NUOhtvq7IxM
Laat het even op je inwerken en bedenk hoe goed dit past bij mij, Israël en ons allen.......
Voor de niet Drenten, de vertaling erbij maar met muziek, in het Drents en Daniel, is het mooier!

Dan be'j pas vrij

Als de wijzers van de klok
Jou niet aangeven wanneer
Als je het met je mond afkunt
En niet met een geweer

Als je accepteert dat je het niet begrijpt
En ook niet ongeveer
Als je in liefde geloofd
En geen mens is je heer

Dan ben je echt vrij

Als je in je donkerste uur
Een vrijheidslied verzint
Als je denkt in de put
Alles moet nog beginnen

Als je op de fiets door de regen
Zingt over de zon
Als je iemand alles gunt
Die alles al heeft gewonnen

Als je het van de daken schreeuwt
En je doet dat heel mooi stil
Als je denkt dit is wel het laatste
Waar ik zwaar aan til

Als je niet alles wat je denkt
Perse hoeft zeggen
Als je alle kwaadheid en haat
Rustig naast je neer kan leggen

Dan ben je echt vrij

Ik zing er nog een couplet bij:
" Als je op vakantie gaat
En El Al neemt je mee
Als Israël is je wens
En je mag dat echt gaan zien!"
Dan ben je echt vrij!

;-)

En ja, en dan te weten een nog grotere Vrijheid te bezitten dan alleen het aardse.......
Dan kan ik me nu en altijd VRIJ voelen. Op naar Israël, het land waar het begon.

Tot gauw schrijfs en na 10 dagen DV. weer tot ziens!
האלדזן (Noun f ) = hartelijke omhelzing, Marjan

PS. Ina nu niet meer sjaalom maar shaloom, z'on 24 graden aldaar gemiddeld!
Verder voor allen die steeds vragen welke rondreis we maken; zie foto, de route in grote lijnen uitgezet.

  • 07 April 2013 - 20:09

    Hetty:

    Ja vrij! Nog meer vrij als we als vogels in de lucht vliegen, dan echt VRIJ!✈

  • 07 April 2013 - 20:55

    H De Jonge:

    Ik kan mij van vroeger nog herinneren dat de kinderen blij waren als de vakantie begon.Ze zijn nog niet veranderd (gelukkig).Alleen het vervoermiddel heeft een drastische verandering ondergaan.( fiets-vliegtuig)Voor allebei geldt "behouden vaart". pa de Jonge.

  • 07 April 2013 - 21:03

    Geke:

    Allemaal een helefijne tijd!!!!. Xxx Geke

  • 07 April 2013 - 21:14

    Mirjam:

    Vrij! Vanmiddag preekte de dominee hierover: U bent geroepen om vrij te zijn, laat je dus niet opnieuw een slavenjuk opleggen maar laat je leiden voor de Geest, zo krijgt Christus gestalte in je. Dat wens ik jullie toe, ook voor jullie reis naar Israël.
    Vorig jaar 10 april precies (ik heb het even nagekeken) mochten wij met opa vH deze reis maken. Nu mogen we met jullie meelezen. Ben benieuwd naar jullie verhalen. Succes met inpakken...

  • 07 April 2013 - 23:20

    Cathrien:

    Merakels toch dat we op dezelfde datum vertrokken?! Wij kwamen toen halverwege Pesach en hebben matzes gegeten i.p.v. broodjes en op de laatste dag nog iets van Jom Hasjoa (holocaustherdenking) mee gekregen maar dat is dit jaar vandaag, 7 april herdacht. Ben benieuwd hoe jullie het ervaren als je Israël binnentrekt na de landing en formaliteiten!
    Geniet met volle teugen en dat jullie maar lekker bruin (vooral die benen!) en gezond terug mogen keren!

  • 08 April 2013 - 00:21

    Magda:

    Och, nu is het al bijna zover....wat gaat die tijd toch snel (ook in Israël vrees ik).
    Tot zo!

  • 08 April 2013 - 08:47

    Geja:

    Wat een bijzondere reis! Een hele fijne tijd! Prachtig lied van Daniel:) Liefs, Geja

  • 08 April 2013 - 09:18

    Wilma:

    goedemorgen
    ook van mij natuurlijk heel veel plezier en voorzichtig doen
    geniet van alles en zeker van het VRIJ zijn
    ben erg benieuwd naar al je foto's en verhalen
    liefs Wilma

  • 08 April 2013 - 09:48

    Lianne Zwaan:

    Marjan, wat heerlijk dat je gaat, helemaal als het zo'n droom is!!

    Vrij zijn! Ik moest denken aan ons buurjongentje vroeger, die school niet zo leuk vond. Het was de laatste dag van school en hij had van de schoolkrant een toeter gerold en riep de hele weg naar huis door de schoolkrant toeter: "Attentie, attentie, heden is het vakantie" :-)

    Je ziet veel als ik het kaartje zo bekijk! We wensen jou in elk geval heel veel plezieren en zien jouw verhalen met plezier tegemoet! Goede reis toegewenst!

    Groetjes, Lianne

  • 08 April 2013 - 10:11

    Trudy:

    Heel veel plezier met elkaar en een goede reis! geniet ervan!super leuk om alles weer te volgen!

  • 08 April 2013 - 10:26

    Reina:

    Lieve reizigers
    Van harte leef en reis ik in gedachten met jullie mee, ook in gebed, en hoop dat je er met net zoveel plezier van mag genieten als ik gedaan heb.
    Zowel van de natuur als de inhoud van de reis. Soms zul je er uitbundig van genieten en soms ben je stil en onder de indruk. het is een voorrecht als je persoonlijk dit alles mag ervaren.Zien waar onze Heiland geleefd en geleden heeft, maar ook weer is opgestaan.
    Een hartelijke groet voor alle reisgenoten.
    Eigenlijk wilde ik jullie wel uitzwaaien, maar vanwege het vroege tijdstip dat doe ik dan maar vanuit mijn bed.

  • 08 April 2013 - 21:01

    Ronald, Jolanda En Senn:

    Marjan en Hetty,

    We wensen jullie een fijne en bijzondere reis! Geniet ervan.

    Lieve groet van ons

  • 09 April 2013 - 09:11

    H De Jonge:

    De laatste dag voor vertrek grote reis Israel voor de hele groep: EEN HELE GOEDE REIS TOEGEWENST.
    Ik zal jullie elke avond gedenken als ik gewoonte getrouw mijn avondgebed doe voor het slapen gaan.
    De HEERE behoede jullie!

  • 09 April 2013 - 10:21

    Jan :

    Marjan, Hetty,Israel , Het lijkt nu al een geslaagde kruisbestuifing LADIES ENJOY!!!!!!

  • 09 April 2013 - 13:27

    Dieneke En Elbert Gouman:

    We wensen alle Israëlgangers een goede en gezegende reis toe onder de pastorale zorg van Jan Haveman! We reizen in gedachten mee.

  • 09 April 2013 - 16:18

    Geertje:

    Heeeeel veel genieten! Dan genieten wij weer mee. Save travels!

    groet,
    Geertje (en Hdenk ooknatuurlijk)

  • 09 April 2013 - 19:49

    Geke Janssen:

    wij wensen jullie een hele mooie reis toe , en een behouden vlucht . ik reis op Google met jullie mee
    groetjes Geke en Herman Janssen

  • 09 April 2013 - 21:05

    Alie:

    Wij wensen jullie een hele fijne reis en geniet er van.
    En wij gaan jullie volgen vanuit Valthe.

    Groetjes J.A.S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 919
Totaal aantal bezoekers 113020

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: