Nait zoesn mor broesn - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Nait zoesn mor broesn - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Nait zoesn mor broesn

Blijf op de hoogte en volg Marjan

11 April 2013 | Nederland, Emmen

Vroeg wakker, we hadden om 1.30 al gedacht, "oh wat een heerlijke nacht geslapen". Maar dan blijkt dat we nog veel langer kunnen slapen. Door het uur tijdsverschil gaan we toch al vroeg even kijken wie ons verhaaltje heeft gelezen. Heerlijk jongens jullie reacties!
We delen ze met de rest van de groep hoor.
Na het ontbijt om 8.00 in de bus, op weg voor onze eerst dag door Israël reizen.
Langzaam voelen we "het gevoel" opkomen. Het is nu echt, echt!
Onze Nederlandstalige gids Marja heeft ons aangeraden "kleren aan te doen die we uit kunnen trekken", dit ivm. met de soms wat wisselende temp. Opdracht vandaag volbracht, al was het even zoeken in de koffer;-)
Onze chauffeur Housein rijdt ons Tel Aviv uit, wat we echt niet erg vinden. Dat is toch echt onze eerste indruk, een nieuwe stad met veel beton.
In Jaffa (Joppe) signaleren we de walvis van Jona, het huis van Simon de leerlooier, een kolibrie, een prachtige bejaarde Jood; krant lezend op een bankje en zien en horen we een Boelboel vogel. Ze lijken op de grietjebies in Suriname. Schreeuwen net zo hard en breiden zich veel te snel uit.
Dan naar Caesarea, eens een enorme stad van Herodes, met aquaduct, hippodrome en theater. We lopen er wat rond, laten onze oren tuiten van de vele verhalen, zien een film en zowaar we mogen van onze reisleider een kopje koffie kopen!!!!!! Salam aleikum.
Na het eten rijden we de Karmel op. Alle bomen nog volledig in blad, dus we zien veel groen.
Op de Karmel aangekomen lopen we allereerst de kerk in. De dominee leest het verhaal van Elia, het verhaal en de akoestiek in de kerk laten de boodschap naklinken. We zingen nog met elkaar, het klinkt zo mooi dat we publiek verzamelen en ons voorbeeld wordt even later ook nog gevolgd. Op het dak van het klooster ziet de groep klipdassen maar ze waarschuwen ons niet, wij staan nl. een vingerhoed met Elia te zoeken. Gelukkig hebben we de foto's s nog en tegenwoordig delen we alles ;-)
Maar nu dus wel al twee vingerhoeden rijker; theater Ceaserea en van Elia op de Karmel.
Wie weet het niet dat ik er al honderden heb? Die van Israël mogen natuurlijk niet ontbreken.
In Akko lopen we nog even door de Arabische straatjes, marktjes. Mooie plaatjes van eeuwenoude gebouwen, herbergen en badhuis. We laten granaatappelsap voor ons persen. Ja, Geertje voordat we jou advies hadden gelezen, heerlijk! Met anti-oxidanten voor niet ouder worden, herkennen jullie ons als we terug zijn?
Nu heeft de bus ons naar een fantastisch oord gebracht, we hebben allemaal een eigen huisje met bubbelbad. Jan en Jan vermaken zich na een bad in de Middellandse zee, in de jacuzzi. Wat een helden hè? Jan plaatste vandaag juist daarom, de titel van het stukje van vandaag.
Nu zitten we in de tuin, vol bloemen en kleur. Wat een oase na het hotel van afgelopen nacht. Kunnen we geen 3 weken blijven?
Helaas, nou nee, HOERA morgen weer een dag vol verassingen!
Gaan jullie met ons mee?

  • 11 April 2013 - 20:20

    Alie DUbois:

    Prachtig, weer een mooi verslag, het is fijn om jullie te volgen en te genieten van alle verhalen en foto's.
    Vol verwachting zal ik morgenavond weer uitkijken naar het volgende verslag, heel veel plezier met elkaar en geniet ervan, maar volgens mij lukt dat uitstekend!

  • 11 April 2013 - 20:34

    Thea Van Der Stam:

    leuk reisverslag weer van jullie, ga zo door,wij genieten hier wel in het regenachtig lentelandje van jullie zomerverhalen, geniet ze,greetz uit Emmen.

  • 11 April 2013 - 21:06

    Trijnie:

    O wat kan ik genieten van jouw schrijven als of ik er zelf bij ben. Helaas zit ik in het regenachtige Nederland. Heerlijk genieten van jullie belevingen. Wat zat er in Hetty haar koffie? Nog een fijne avond en tot morgen?

    Groetjes.

  • 11 April 2013 - 21:22

    Ellen Luiting:

    Hoi meiden,

    Wat leuk jullie zo te volgen. Zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen. Was vandaag nog even bezorgd. Op het nieuws kwam dat er 5 vrouwen bij de klaagmuur waren gearresteerd omdat ze een religieus sjaaltje om hadden wat alleen door mannen gedragen mag worden. Pas dus op voor mannen met baarden, pijpenkrullen en rara bolhoeden.

  • 11 April 2013 - 21:23

    Gea:

    Leuk verslag..bubbelbad ...slaap lekker voor straks...hier is het griebisweer!

  • 11 April 2013 - 21:45

    H De Jonge:

    Het is nu 21.40 uur en moet nog even reageren.Mijn bezoek is net vertrokken,een dame uit de gemeente,We hebben samen nog even genoten van de belevenissen en geconcludeerd dat het goed gaat met de groep,ook gezien de foto"s.Als je het leest ben je even uit de wereld van Emmen.!

  • 11 April 2013 - 21:49

    Reina:

    Hallo reizigers
    Wat leuk, ik zie me zelf daar ook weer zitten, alleen nam ik ijs i.p.v. koffie.
    Wat een gezonde drank en lekker hè, maar ik wil je even voor teleurstellen behoeden, heb n.l. ook een week lang granaatappelsap gedronken in Turkije maar volgens mij er alleen maar grijze haren bij gekregen.
    Wat een moed om na zo'n dag nog zo'n reisverslag te schrijven, maar ik zie al weer uit naar de komende dag.
    Slaap lekker.

  • 11 April 2013 - 21:59

    Anneke Vos:

    Hallo allemaal, even de groeten aan mijn lieve dappere moeder Gre Vos, Heel veel plezier en een goede tijd samen
    groetjes Anneke en Jos

  • 11 April 2013 - 22:02

    Yvette:

    Hallo reizigers,

    Heerlijk om te lezen hoe jullie de dag hebben gehad. Prachtig lijkt me dat, zo groen als een oase als de bomen zijn.
    Zo te horen is het erg indrukwekkend.
    Dank je wel Marjan voor weer een prachtig verslag.
    Morgen reis ik weer mee.
    Groeten familie Kasper uit mm.

  • 11 April 2013 - 22:11

    Henk:

    Leuk verslag, maar wat zit er eigenlijk in die koffie is alles goed met hetty?

    groet'n

  • 11 April 2013 - 22:14

    Jos En Leny:

    Wij lezen dat jullie het erg naar jullie zin hebben, leuke foto's, wel veel zand, bij ons is het gras ineens groen deze week, heeft ook wel weer wat.
    Goede reis verder. Jos en Leny

  • 11 April 2013 - 22:16

    Rob Vos:

    Hè wat leuk, jullie hebben de zelfde reisleidster als ons (vorig jaar 'Israel onder de regenboog' van Goed Idee Reizen). Doe Marja de groeten van ons.
    Ik zie alweer veel herkenbare foto's. Leuk om zo het reisje nog een keer te beleven.
    Geniet er van.
    Rob en Hampe

  • 11 April 2013 - 22:39

    Ronald B:

    Ook amersfoort leest mee. We weten niet of iedereen uit volle borst heeft meegezongen en gedanst , mag dat morgen in beeld ?

  • 11 April 2013 - 22:50

    Greta:

    Hey meiden geweldig om zo met jullie mee te kunnen lezen! Geen koffie meer drinken hoor komt niet goed geloof ik. Wat zullen jullie weer lekker slapen na al die indrukken ha ha welterusten voor straks!!

  • 11 April 2013 - 22:52

    Cathrien:

    IK denk dat jullie straks met 20 vingerhoedjes thuis komen als dit zo door gaat!
    Groetjes van ons uit Nijkerk.

  • 11 April 2013 - 23:10

    Geke Janssen:

    leuk verslag en geniet er lekker van! voor iedereen de groetjes
    Geke Janssen

  • 12 April 2013 - 00:09

    Rian:

    Hallo allemaal,
    wat een leuke manier van schrijven Marjan, we worden zo met jullie meegenomen, genieten!! groeten aan allemaal
    houdoe Ton en Rian

  • 12 April 2013 - 09:21

    Jolanda En Senn:

    Leuk verslag! En weer een vingerhoedje voor de verzameling. Hoeveel zijn het er inmiddels? Liefs uit Mussel.

  • 12 April 2013 - 09:26

    Trudy:

    De eerste reisbelevenissen gelezen,erg leuk!heel veel plezier!Geniet!

  • 12 April 2013 - 09:38

    Iempie :

    Geweldig !het is net een boek Gr.

  • 12 April 2013 - 11:28

    Trijnie:

    Leuk dat filmpje erbij. (gisteravond niet gezien.) Bewijs dat er is gezongen. ;-)

  • 12 April 2013 - 12:19

    Marijke :

    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet van de mooie verhalen van het land!

  • 12 April 2013 - 13:00

    Pieter:

    wij lezen met plezier jullie verslag elke dag,ga zo door heb veel plezier en geniet van Gods schepping en we zien nu er nu al naaruit van het verslag vanvandaag gr.pieter en mary

  • 12 April 2013 - 13:05

    Sieta:

    Wat heerlijk om op deze manier met jullie mee te reizen.
    Dat is ook genieten hoor!
    Groeten aan allemaal

  • 12 April 2013 - 14:56

    Rebecca Vuijk:

    Leuk om jullie verslagen te lezen, zo zijn we er ook een beetje bij! Mooi filmpje. Veel plezier en geniet er nog maar flink van!

  • 12 April 2013 - 15:46

    Gerben Wildeboer:

    Leuk om te lezen.
    Ik herken je niet van de foto's.
    Veel plezier en ik hoop dat je vind wat je zoekt!
    Met een knipoog van mij ;-)

  • 12 April 2013 - 18:30

    Lina Geleynse:

    Wat ontzettend leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen
    zeker genieten ook van het mooie weer

  • 12 April 2013 - 19:12

    Geertje:

    Mooi waark wichter!
    Ik verheug me op jullie varhaal van vandaag, die we w.s. morgen gaan lezen.
    En wat dat jong blijven betreft: niet moeilijk over doen. Echte schoonheid komt van binnen uit.
    En wij beginnen ook met aftellen nu; nog 3 weken te gaan...

    Groet,
    Geertje en Henk

  • 12 April 2013 - 20:18

    Mirjam:

    Heerlijk die granaatappelsap, straks nog een kuurtje in de Dode Zee en we herkennen jullie niet weer! In NL hebben we vandaag sinds lange tijd weer regen gehad en met temparaturen rond de 12 graden lopen alle bomen ineens uit. Het zal hier dus ook wel veranderd zijn als jullie terug komen. Daan logeert het weekeinde bij mij, dat wordt ook vast heel gezellig. Tot horens. Hartelijke groeten voor alle reisgenoten, Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 1261
Totaal aantal bezoekers 113022

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: