Oh enig!!!! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Oh enig!!!! - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Oh enig!!!!

Blijf op de hoogte en volg Marjan

26 Juli 2013 | Nederland, Emmen

Gelukkig weer wat vrije dagen en mooi weer.
Het is vroeg dag na een late dienst. Om 6.30 gaat de wekker en om 8.15 zitten we in de trein vanuit Emmen. Het is even opletten inderdaad; twee verschillende vervoerders dus 2 x in en uit checken.
Maar alles verloopt volgens wens en we ontmoeten onze wandelmaatjes op het NS station in Hilversum.
Daar vertrekken we na koffie met taart voor weer 2 etappes uit het boekje. Eerst moeten we via een Joodse begraafplaats maar deze kunnen we niet op lopen. De hekken zitten volgens een bejaarde mw. al een paar weken dicht dankzij de moeder van Mabel Wisse Smit. Of dit juiste info is weet ik niet want ze is ietwat sjaggie omdat de hulp van vanmorgen nog steeds niet is gearriveerd. Ze zou gedoucht maar het is nu al 11 uur............................. Gezien haar bosje haar ken ze ook inderdaad wel een sproeikop gebruiken. De onderbuurvrouw wil nu ook even kijken wat er gaande is. "Oh, zijn jullie aan het wandelen?! Enig!"
(dit met de rollende r en een hete aardappel, als u begrijpt wat ik bedoel) Het blijft de quote van de dag. ENIG!
Maar het is wat als 4 wandelaars je vermaak van de dag zijn.
We wensen ze maar een goede dag en pikken even om de hoek de route gelukkig zo weer op.
Dwars door Hilversum, betekend veel bebouwing en veel verkeerslawaai. Hoge flats en weinig natuurschoon. We passeren ook nog een Joodse begraafplaats waar we wel op kunnen. Dan begint het langzaam te regenen, lekker hoor. Het is een fris miezerig buitje. Na een stukje door wat bebossing begint het te plenzen. Niks erg, een bushokje is een prachtig plekje voor lunch en schuilpauze. Na de pauze is het zowaar weer mooi droog en wandelen we langzaam maar zeker de bebossing in.
Al met al een geslaagde dag of te wel: Enig!
Na afloop even weer treinen en na 22 kilometer in de warmte laten we ons halen van het station Nijkerk.
Een lekkere barbecue met van alles en nog wat maar vooral speklappen.....................
Mmmmmm wat kan het leven fijn zijn met de kleine dingen.
Nu gaan we gauw slapen, morgen weer 2 etappes.
Enig!

• 26 Juli 2013 - 22:40

Geertje:

Ik heb hier nauwelijks woorden voor: enig!

• 26 Juli 2013 - 22:54

Thea Van Der Stam:

leuk weer een avontuur,op naar de volgende

• 26 Juli 2013 - 23:00

Cathrien:

Erg kosher was het dus niet maar wel erg lekker een weer heel
    erg gezellig!

• 27 Juli 2013 - 01:04

Leny En Jos Platzer:

De paden op de lanen in het groene hart van Nederland. Wij wensen jullie veel wandelplezier en hopelijk niet al te warm aangezien jullie wel een stukje dichter bij de evenaar zitten dan wij.

• 27 Juli 2013 - 06:59

Reina:

Nou lieve luitjes, dat is de wereld (warmte) van de andere kant bekijken, dapper hoor.
    Maar zo nu en dan een buitje is niet te versmaden, al is een bushokje dan wel een koninklijk onderkomen.

• 27 Juli 2013 - 07:03

Reina:

Vergeet te vragen welke route jullie nu lopen, maar het is ook nog vroeg in de morgen. Groetjes en een goed weekend.

• 27 Juli 2013 - 10:23

Mirjam:

Enig!
    Enig, enig, enig
    écht eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenig!

Wat een raar woord eigenlijk als je het zo vaak zegt, best enig.....

• 27 Juli 2013 - 11:40

H De Jonge:

Hallo wandelaars,
    Ik heb het dus niet goed begrepen.ik dacht dat dit ""enige dag"was dat jullie gingen wandelen,maar het is dus het""enige" in meervoud. Veel wandelgenot! PA

• 27 Juli 2013 - 19:36

Lianne Zwaan:

Wat leuk om jullie weer te volgen. Hopelijk hebben jullie vandaag ook weer een geslaagde dag (tussen de buien door).
    Groetjes, Lianne

• 28 Juli 2013 - 07:46

Ellen Luiting:

Leuk weer van jullie te lezen, veel wandelplezier. Groet Fred & Ellen

• 29 Juli 2013 - 21:26

Mirjam:

Leuk om weer te lezen! Nu weer aan het werk? Succes!