Het is te mooi om waar te zijn. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu Het is te mooi om waar te zijn. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Marjan Jonge - WaarBenJij.nu

Het is te mooi om waar te zijn.

Blijf op de hoogte en volg Marjan

04 Mei 2015 | Israel, Jeruzalem

Vandaag rondje meer van Tiberias. Bij het ontbijt lezen we eerst Matt. 4 over hoe Jezus naar Galilea vertrekt om met prediken te beginnen en de roeping van zijn discipelen. Ze verlieten hun schip en volgden Hem! Dat moet wat geweest zijn.
Wij rijden eerst 2 uurtjes om bij het meer te komen en dan uiteraard eerst koffie.
We starten bij de Jordaan bij de doopplaats Yardenit (Yarden betekent Jordaan). Er laten zich heel wat mensen weer dopen en kopen van alles wat los en vast zit. Wij nemen ook een flesje water uit de Jordaan mee. Niet omdat we er nu direct wat mee moeten maar we vinden het toch wel grappig. Pa, die is voor jou, want we denken heus elke dag aan je! De tour naar het volgende punt levert ook prachtige plaatjes op. Vele vergezichten, palmbomen, bougainvilles in volle glorie (bloei), ach jongens wat een mooi land. Op een uitzichtpunt hebben we goed zicht op het meer van Galilea en alle heuvels/ bergen eromheen. We bedenken maar dat het meer en de heuvels dezelfde silhouetten hadden 2000 jaar geleden. Dit is de omgeving waar Jezus heel veel is geweest.
In Tabga bezoeken we de kerk die zou staan op de plaats waar de wonderbare spijziging heeft plaats gevonden. Mooie mozaïeken te bewonderen met oa. de broden en vissen.
We zoeken een plekje om te eten en stranden aan de oever van de Jordaan. Het idee alleen al jongens doet mij weer verwonderd zijn. We lezen Johannes 6. Jezus geeft het ware brood.
Indrukwekkend de woorden te horen aan de oever van de rivier.

We eten rustig ons broodje, spotten een ijsvogel en wat koereigers. Ook kanovaarders over de Jordaan; ik weet al weer wat voor de volgende keer. Dat moet ook wel heel mooi zijn.
Verder maar weer, naar de berg van de zaligsprekingen. Deze keer bezoeken we niet de kerk maar gaan wel lopend naar beneden. Het is gewoon een feestje dit nog eens te kunnen doen. Al wandelend naar beneden met uitzicht op het meer, verbluffend mooi. Beseffend dat Jezus hier aan duizenden mensen te eten gaf. We komen weer uit aan de oever van het meer en lopen nog even naar een waterval.
En dan jongens, het klapstuk van de dag. Probeer je voor te stellen: een gevonden barbecue, wat salade, humus (= is overheerlijke prut van kikkererwten met veel kruiden), wat worstjes, burgers, strand, zon en het meer van Galilea.
Daar zit je dan, in het mooie Israel te barbecuen aan het meer. Ik zeg: niks meer aan doen!
Soms kan iets wat heel simpel lijkt, zeer bijzonder zijn. We genieten allen voor meer dan 1000%
Rusten na de maaltijd nog even lekker uit en genieten van de gouden gloed op het meer, door de zonsondergang.
Even later terug naar Jeruzalem. Douchen en nog even zitten. We bereiden ons voor op het slotakkoord.

Even uitleg van de Falafel = balletjes van puree van kikkererwten, met krokant laagje, het lijken wel bitterballen. Meestal gegeten in een pitabroodje met salade.

  • 04 Mei 2015 - 21:40

    Jos En Leny:

    Wat weer een prachtige verhalen en belevenissen wij zijn trots op jullie deze vakantie kan niet meer stuk. Ik zie jullie daar al eten geweldig.
    Wij blijven jullie volgen.

  • 04 Mei 2015 - 22:01

    Thea:

    barbecuen in Israel wie bedenkt dat, geweldig wat jullie beleven ,wel vermoeiend denk ik ,of valt het deze keer mee?
    Nu weet ik ook wat falafel is, bedankt voor de uitleg
    Vandaag hebben we de gevallenen herdacht van de oorlog, daar waren ook veel onschuldige joden bij, ik dacht nog aan jullie, merken jullie daar iets van herdenken tweede wereldoorlog of doen ze dat daar niet aan?
    Groeten uit Emmen

  • 04 Mei 2015 - 22:03

    Jan:

    Door de verhalen is de mijn eigen kerkgang overbodig,
    zo lijkt het wel. alleen die bbq..........................tja.
    Die religieuse ruggegraat is nu al vrij optimaal,en
    zal door de reis fors zijn versterkt. denk ik.
    En.......er zitten weer leuke foto's bij

    MEIDEN GENIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 04 Mei 2015 - 22:07

    I.J. De Boer:

    Oh wat heerlijk om die tocht weer te lopen. Roept veel herinneringen op.De Jordaan blijft ook een prachtige plek.
    Leuk om zo te eten. Smaakt 2x zo lekker denk ik. Geniet van de laatste dag morgen.
    See you. Gr. Allet

  • 04 Mei 2015 - 22:12

    Alie Dubois:

    Wat weer een prachtig verslag, wat zullen jullie genieten!!!
    En wij mogen meegenieten van verhalen en foto's, wat een rust straalt daar vanuit.
    Iets om dankbaar voor te zijn, maar dat hoef ik jullie niet te zeggen, dat lees je door alles heen. Geniet nog even volop!!!

  • 05 Mei 2015 - 00:15

    Ria Klein:

    Prachtige dag. Woorden schieten te kort............
    Schitterende bloeiende bloemen. Wat een weelde!
    Geniet morgen van nog zo'n mooie dag.
    Groeten Ria

  • 05 Mei 2015 - 08:52

    Dieneke En Elbert:

    Helaas een tijdje verstoken geweest van de verhalen over jullie bijzondere vakantie. Ik zie nu dat ik het reisverslag van de andere dagen gelukkig ook nog kan teruglezen. Bedankt voor de enthousiaste en inspirerende verhalen. Dat smaakt naar meer! Jammer dat het einde alweer in zicht is... Hartelijke groet van ons.

  • 05 Mei 2015 - 15:45

    Reina:

    hallo lieve luitjes
    Wat weer een dag met sterretjes, kunnen jullie het allemaal nog wel opslaan?
    Gelukkig heb je straks de reisverslagen als ruggesteuntje om herinneringen te delen.
    Veel natuur van omgeving geeft weer veel herkenning, en dan die bloemenpracht, daar moet je in alle rust wel van genieten. geniet nog even van het sublieme weer, want het zijn hier deze middag hoos, hagel en onweersbuien. Wat heerlijk zo midden in een stukje ongerepte natuur je eigen maaltje klaar te stomen.
    Voor het geval jullie al aan je terugreis moeten denken, nog heel veel genoegen en een veilige terugreis.
    Een heel hartelijke groet voor allen en d.v. tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Marjan

Op 21 juni 2008 ging ik de lucht in, richting Suriname. Na 1 week acclimatiseren of te wel: werken op de neonatologie afdeling van het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo), ging het project Neonatal Respiratory Care, qua doceren, echt van start. Zie www.amhdy.org Na 3 weken werken in het ziekenhuis ben ik samen met mijn zus Hetty (die ging werken op de SEH van het AZP) nog 15 dagen gaan rondreizen in het mooie land. In totaal zijn we 6 weken onderweg geweest. Via deze weblog heb ik iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen in Suriname. Ik reis eigenlijk heel wat af maar vind niet elke reis de moeite waard om te delen met anderen op het www. Maar binnenkort........... .......... ga ik vertrekken naar Israel. Een reis waarvan ik denk dat die ook heel bijzonder zal zijn. Een reis die ik ooit eens hoopte te gaan maken. Een reis naar het land waar Jezus geboren is, Abraham heeft rond getrokken en Zacheüs in de vijgenboom zat. Misschien zijn er mensen die mijn (onze) ervaringen willen delen? Ik heb geen flauw idee of het internetten een beetje gaat lukken maar ik ga zeker mijn best doen. Natuurlijk vind ik het ook erg leuk om iets van JOU te horen, U/ jij die mijn site bezoekt, dus reageer, laat weten wat je ervan vindt. Het aftellen is vorig jaar al begonnen maar nu komt het voelbaar dichterbij. Ik heb er zin in! Groet Marjan en …………………….. het blijft: no span of te wel: maak je niet druk! Dat doe ik zelf wel ;-)

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 112907

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 01 Mei 2017

Jesus Trail 2017

10 April 2013 - 19 April 2013

Go to Israël

21 Juni 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: